آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومیقره باغ

نماینده مجلس دولت باکو: جمهوری آذربایجان بیشتر به گشایش سفارت در اسراییل احتیاج دارد

در پی تصویب گشایش سفارتخانه جمهوری آذربایجان در بوسنی و هرزگوین در مجلس این کشور، قدرت حسنقلی اف، رییس حزب به اصطلاح «جبهه خلق آذربایجان یکپارچه» و نماینده مجلس، در گفتگو با سایت آخار، با طرح استدلال های غیر منطقی و غیر عقلانی تاکید کرد جمهوری آذربایجان بیشتر به گشایش سفارت در اسراییل احتیاج دارد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آخار.آذ، قدرت حسنقلی اف اظهار داشت: « ببینید! ایران، جمهوری اسلامی نام دارد و با ما هم دین است و در آن کشور، 30 میلیون ترک آذربایجانی در خاک آباء و اجدادی خود زندگی می کنند، اما ایران با بی احترامی به حیثیت ملی همان ها (آذری های ایران)، با ارمنستان که یک میلیون نفر مسلمان را از خانه و کاشانه اش آواره و خانه هایشان را تخریب کرده و به عنوان لوازم ساختمانی به ایران فروخته است، آثار اسلامی را تخریب و مساجد را به طویله خوک تبدیل کرده، روابط دیپلماتیک برقرار کرده و در آنجا سفارت دایر کرده است و در تمامی جهات همکاری جدی می کنند.

حتی بعضا، برای خوشایند ارامنه، مقامات ایران درباره مسایلی که به آنها ربطی هم ندارد موضع گیری های نابجا می کنند و شرم و حیاء نمی کنند. اما، ما در اسراییل که برای پایان دادن به اشغال، سلاح های مدرن به آذربایجان فروخت و در صحنه بین المللی از ما دفاع کرد، سفارت دایر نمی کنیم. ترکیه و خیلی از کشور های عربی در اسراییل سفارت دارند و کشور های عربی به گشایش سفارت در اسراییل ادامه می دهند. میانجیگری میان اسراییل و حماس را نیز مصر انجام می دهد. همچنین گشایش سفارت در آنجا به این معنا نیست که سیاست آن دولت را در تمامی جهات حمایت کنیم. امروز ما در فرانسه که تمامیت ارضی آذربایجان را تهدید می کند و سیاست کثیفی در قبال ما دارد و جامعه جهانی را علیه ما تحریک می کند، سفارتخانه داریم و نمی خواهیم آن را ببندیم. به همین خاطر، می خواستم (در صحن علنی مجلس) بگویم که من مخالف گشایش سفارت در بوسنی نیستم، اما ما بیشتر به گشایش سفارت در اسراییل نیاز داریم. خودداری مان از گشایش سفارت در اسراییل، بر سیاست خارجی شجاعانه و مبتنی بر منافع ملی آذربایجان سایه می افکند و به کشور هایی که دوست ما نیستند، روحیه می دهد و به رفتار های ناعادلانه تر آنها در قبال ما رواج بیشتری می دهد.»

گفتنی است پس از جنگ دوم قره باغ و برای القای این مطلب که جمهوری آذربایجان با اتکاء به تسلحیات اسراییلی توانسته است در مقابل ارمنستان به پیروزی برسد، عوامل وابسته فکری و سیاسی به رژیم صهیونیستی، بیش از پیش تلاش برای گشایش سفارت نزد این رژیم غاصب را افزایش داده اند.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز که از مقامات وابسته به رژیم صهیونیستی است، اعلام کرده در سال جاری به جای گشایش سفارت در اسراییل، دفاتر تجاری و گردشگری جمهوری آذربایجان در اسراییل افتتاح خواهد شد که این تحرک جدید باکو برای نزدیکی هر چه بیشتر به رژیم صهیونیستی، موجب نارضایتی شدید اقشار دیندار جمهوری آذربایجان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا