آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

نماینده مجلس جمهوری آذربایجان: برغم محکومیت حمله به مسجدالاقصی، جمهوری آذربایجان باید تعصب اسراییل را بکشد!

فاضل مصطفی، نماینده نورچی و پان ترکیست مجلس جمهوری آذربایجان برغم ادعای “محکوم کردن” حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به  مسجد الاقصی، تاکید کرد که جمهوری آذربایجان باید تعصب کِش رژیم صهیونیستی باشد که به ادعای وی دوست جمهوری آذربایجان است!!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ینی مساوات، فاضل مصطفی گفت: « می پرسند که موضعتان درباره عملیات اسراییل در مسجدالاقصی چیست؟ قاطعانه محکوم می کنم! این مساله هر چه زودتر حل شود، به نفع اسراییل است. زیرا، هرچه در این اطراف، توده دینی و قومی ناراضی وجود داشته باشد، عدم آسایش اسراییل نیز به همان مقدار خواهد بود. براساس حقوق بین الملل، مساله فلسطین باید حل شود. برغم این، از سیاست اسراییل درباره آذربایجان و سیاست آذربایجان درباره اسراییل کاملا حمایت می کنم. نتیجه این سیاست را که بر فایده متقابل استوار است، در جنگ 44 روزه به وضوح مشاهده کردیم. تعصب مسلمانان را داشتن، لازم است. اما، در وهله نخست باید برای کسی که با تو دوست است تعصب داشته باشی. این می تواند ترک هم باشد، مسلمان هم باشد، یهودی هم باشد، مسیحی یا بودایی هم باشد!»

این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان افزود: « اسراییل دولتی است که خیلی از مسلمانان آن را دشمن تلقی می کنند. موضع آشتی ناپذیری با یهودی ها نیز خودنمایی می کند. اما، به هر دلیلی که باشد، اسراییل از آذربایجان هم به عنوان دوست و هم ملت در صحنه بین المللی حمایت می کند و فناوری های سلاح های جدید را از ما دریغ نکردند و در پیروزی مان در جنگ ، این عامل نقش مهمی بازی کرد! یعنی، ما نیز به عنوان آذربایجان باید به این خوبی با خوبی جواب بدهیم!»

این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان با نیش و کنایه به  مردم مسلمان جمهوری آذربایجان و منتقدان جنایات رژیم صهیونیستی در این کشور افزود: « جان سخنم در این است؛ کسانی که در تمامی مسایل نگاهشان “آذربایجان مرکز” نیست، نیتشان با “آذربایجان دوستی” مطابقت ندارد!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا