آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

نماینده مجلس جمهوری آذربایجان: از شوشا خان کندی زیر پایمان دیده می شود، ارامنه نخواهند توانست در آنجا زندگی کنند!

فاضل مصطفی، نماینده پان ترکیست مجلس جمهوری آذربایجان که در چارچوب هیاتی از نمایندگان این مجلس برای حضور در “روزهای شعر واقف” به شوشا سفر کرد، گفت : « از شوشا خان کندی زیر پایمان دیده می شود، ارامنه نخواهند توانست در آنجا زندگی کنند!»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از مدرن، فاضل مصطفی افزود: « مشاهداتم نشان می دهد که ارامنه نخواهند توانست در اینجا زندگی کنند. زندگی با این شرایط و استانداردها امکان پذیر نیست. دستکم به این خاطر که ارامنه بطور کامل تحت کنترل آذربایجان هستند. خان کندی زیر پای ما دیده می شود. رهایی از این امکان ندارد. شب ها چراغ هایشان را روشن می کنند که گویا در آن هم زندگی وجود دارد. اما، این زندگی ، ناامیدانه است. خیلی وقت ها، افراد دهان لق در آذربایجان می گویند که چرا خان کندی و خوجالی را یاد نمی کنیم. ما همگی یاد می کنیم، آنها هم به ما بازخواهند گشت. اما، ما این کار را به شکلی متفاوت خواهیم کرد. هم اکنون جنگ روانی جریان دارد. زیرا، نخواهند توانست خواسته شان برای زندگی در اینجا را احیاء کنند. شوشا نقش کلید راهبردی را دارد. آن طرفتر از شوشا در وضعیت فرسودگی است. این به معنای آن است که آینده ارامنه در دستان ماست. ارامنه این را احساس می کنند. به همین علت، با صبوری سایر اراضی مان را هم بازخواهیم گرداند. ارامنه ای که شهروندی آذربایجان را قبول کنند، آنها در اینجا باقی خواهند ماند.»
صابر رستمخانلی، دیگر نماینده ترک گرا و رییس حزب همبستگی شهروندی نیز گفت: « گویا ارامنه می خواستند شوشا را پایتخت خود بکنند. اما، همه جا در وضعیت مخروبه بود. امروز شوشا آزاد است، ما شوشا را مجددا شکوفا خواهیم کرد. روزهای شعر واقف و سایر برنامه های مهم که در شوشا برگزار می شود، نوعی پیام به ارامنه خان کندی است که در یک قدمی ما هستند. برگزاری پی در پی مراسم ها در شوشا ، در همه زمینه ها به ارامنه پیام می دهد. بیانیه شوشا، جشنواره “خاری بلبل” و غیره هریک پیامی جدی دارند. آنها می بینند که صاحبان اصلی شوشا آمده اند. اگر این اراضی مال آنها بود، چرا هیچ سنگی را روی سنگ نگذاشته اند؟ (چرا کارهای آبادانی انجام نداده داده اند؟) چرا اینگونه مخروبه کرده اند؟»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا