آذربایجاناخبارایرانعمومی

نمایش پرچم جمهوری اسلامی ایران در باکو

پرچم جمهوری اسلامی ایران در همدلی با مردم و دولت ایران در مبارزه با ویروس کرونا بر روی مرکز حیدر علی اف باکو پایتخت جمهوری آذربایجان به نمایش در آمد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جواد جهانگیرزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان شامگاه سه شنبه (دیشب) در گفت وگو با خبرنگاران در محل نمایش پرچم جمهوری اسلامی ایران، از این اقدام دولت جمهوری آذربایجان در همبستگی با مردم  و دولت ایران در مبارزه با ویروس کرونا و نیز به یاد جان باختگان این بیماری و آن کسانی که در حال حاضر به این ویروس مبتلا شده و در بیمارستان بستری هستند، ابراز قدردانی کرد.

جهانگیرزاده نمایش پرچم ملی جمهوری اسلامی ایران بر فراز بزرگترین مجموعه فرهنگی حیدر علی اف باکو را نشانه انسجام و همدلی جمهوری آذربایجان با مردم جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: ما قدردان برادران و خواهران آذربایجانی و نیز دولت جمهوری آذربایجان هستیم.

سفیر کشورمان همچنین از مساعدت دولت باکو در زمینه ارتباطات اقتصادی ایران با کشورهای اروپا، روسیه، گرجستان و دیگر کشورهای منطقه از طریق خاک جمهوری آذربایجان در شرایط فعلی ابراز قدردانی کرد.

وی همچنین از همکاری های جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ویروس کرونا و نیز مساعدت نهادهای مربوطه این کشور به جمعی از شهروندان ایرانی که از طریق خاک  آذربایجان به ایران بازگشتند، تقدیر کرد.

نمایش پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مرکز حیدر علی اف باکو در قالب حمایت دولت و مردم جمهوری آذربایجان از تلاش های جامعه جهانی در مقابله با ویروس کرونا انجام گرفت و در این ارتباط پرچم ملی چند کشور از جمله چین، فرانسه و آلمان شبهای قبل روی این مجموعه فرهنگی برافراشته شده بود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا