آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

نمایش نخ نمای صهیونیست ها در ترکیه با هدف ایران هراسی

در ادامه نمایش نخ نمای تهدید جانی شهروندان صهیونیست در ترکیه، رژیم صهیونیستی از کاهش سطح هشدار سفر به ترکیه برای ساکنان فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، با توجه به همکاری اطلاعاتی ترکیه و برطرف شدن برخی خطرات برای اسرائیلی ها، سطح هشدار از ۴ به ۳ کاهش یافته است.

ترکیه و رژیم صهیونیستی روابط گسترده ای در بخش های سیاسی، اقتصادی و نظامی دارند و بخش بزرگی از درآمد ترکیه از محل گردشگری مربوط به سفر گردشگران صهیونیست از سرزمین های اشغالی فلسطین به این کشور است.

بر اساس توصیه دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی در این سطح هشدار نیز، مسافران باید سفرهای غیر ضروری را به تاخیر بیاندازند.

کاهش سطح هشدار به درجه ۳ شامل همه مناطق ترکیه می شود.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه بار دیگر از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و دولت این کشور به خاطر همکاری با دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم تشکر کرد.

یادآور می شود، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ۲۳ خرداد به دلیل آنچه ترس از حملات ایران نامید، از شهروندان این رژیم که در ترکیه به سر می‌برند درخواست کرد، هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند.

یائیر لاپید با انتشار بیانیه‌ ای، با طرح این ادعا که ایران در هفته‌های اخیر به دنبال اجرای حملات تروریستی علیه اسرائیلی‌های ساکن استانبول بود، گفت: «از شهروندان خود می‌خواهیم که به پایتخت ترکیه پرواز نکنند و اگر در حال حاضر در این شهر اقامت دارند، به سرعت بازگردند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به این ادعای صهیونیست ها ضمن تکذیب اتهامات وارد شده آن را مضحک و در چارچوب سناریوی از پیش طراحی شده برای تخریب روابط دو کشور مسلمان ارزیابی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید مجدد بر اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور و خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی همیشه به صورت قطعی، مقتدرانه و بدون تهدید امنیت شهروندان عادی و تهدید امنیت کشورهای دیگر خواهد بود، اظهار داشت: «مظلوم‌نمایی‌های نمایشی این رژیم تروریست را کسی جز خودش باور نمی‌کند و اگر به ظاهر نیز طرف‌هایی بر اساس مصلحت اندیشی زودگذر، نمایشی از همراهی داشته باشند، اما در واقع می‌دانند با چه رژیم خطرناکی روبرو هستند.»

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا