آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

نقض آتش بس مرزی از سوی جمهوری آذربایجان

ارمنستان ضمن متهم کردن جمهوری آذربایجان به نقض آتش بس، از کشته شدن یک نظامی این کشور در تیراندازی نظامیان طرف مقابل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت دفاع ارمنستان امروز یکشنبه جمهوری آذربایجان را به نقض آتش بس در مرز میان دو کشور متهم کرده و از کشته شدن یک سرباز خود خبر داد.

وزارت دفاع ارمنستان پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید واردانیان» یکی از سربازان ارتش این کشور در ۲۸ ماه می در نتیجه گلوله باران نظامیان جمهوری آذربایجان زخمی شده است؛ اطلاعاتی که ارتش باکو ساعاتی بعد آن را نادرست توصیف کرد.

وزارت دفاع ارمنستان امروز در این خصوص تأکید کرد که نظامی این کشور بر اثر جرحات وارده جان خود را از دست داده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ارمنستان در این خصوص آمده است: «نقض فاحش آتش بس از سوی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در ۲۸ ماه می و تغییر وضعیت در جنوب شرقی مرز میان دو کشور را به شدت محکوم می‌کنیم. این حادثه موجب شد تا یک سرباز نیروهای مسلح ارمنستان کشته شود.»

این بیانیه اضافه می کند: «این تحریکات در پی اظهارات مخرب و ستیزه جویانه رئیس جمهور آذربایجان در ۲۷ ماه می صورت گرفته است.»

وزارت دفاع ارمنستان افزود: «از روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، سازمان پیمان امنیت جمعی، اتحادیه اروپا و کل جامعه بین الملل می خواهیم تا ارزیابی مناسب و هدفمندی از اقدامات و بیانیه های تحریک آمیز جمهوری آذربایجان ارائه دهند.»

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا