آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

نقش مؤثر حاج قاسم در شکست آمریکا و داعش در منطقه/ یادداشت

تحلیلگر عراقی: آمریکا با حمایت مجدد از داعش و فعالیت‌هایش می‌خواهد از حاج قاسم سلیمانی، حشدالشعبی، مرجعیت شیعه و مقاومت در منطقه انتقام بگیرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نجاح محمدعلی، تحلیلگر عراقی ضمن یادداشتی در خصوص نقش موثر شهید حاج قاسم سلیمانی در شکست آمریکا و داعش در منطقه نوشت: سردار قاسم سلیمانی را به صراحت می‌توان «نماد مقاومت جهانی» خواند، شخصیتی که در برابر استکبار جهانی ایستاد و هرکس ادعای مبارزه با استکبار دارد، باید از وی تبعیت کند و الهام بپذیرد. در قرآن کریم آمده است: «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّه … » (آل عمران/31) ترجمه : بگو (ای پیغمبر): اگر خدا را دوست می‌دارید مرا پیروی کنید تا خدا شما را دوست دارد … .

به مانند این آیه از قرآن کریم، اگر کسی به حاج قاسم علاقه دارد و مهر او در دلش هست، باید از روش و منش او تبعیت کند. با وجود این، معتقدم نمی‌توان حق مجاهدت‌ها و فداکاری های حاج قاسم برای نجات جهان، مردم و منطقه را ادا کرد. حاج قاسم به واقع اسطوره‌ ای برای جهان، مسلمانان، انسان های آزاده، مسیحیان، اهل سنت، ایرانی ها و سربازی تمام عیار و مجاهدی بی‌مرز بود.

قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرماندهان رشید مقاومت نقش مؤثری در اخراج نیروهای خارجی و آمریکایی از عراق داشتند. سال ۲۰۱۱ و بعد از امضای توافق میان دولت نوری المالکی، نخست وزیر وقت عراق و دولت آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق، نیروهای مقاومت ازجمله گردان های حزب الله (ابومهدی المهندس آن را تأسیس کرده بود) حملات شدیدی به نیروهای آمریکایی انجام دادند. این حملات باعث شد آمریکایی ها التماس فرماندهانشان را کنند که انتقال نیروها به خارج از عراق تسریع شود.

این یک موضوع مستند است که نیروهای آمریکایی پس از این حملات دست به دامان حاج قاسم شدند و از او خواستند از بغداد بخواهد مانع از ادامه حملات مقاومت عراق به پایگاه های نظامی آمریکا شود. درنهایت خروج آمریکا از عراق محقق شد و آمریکا بعد از خروج نیروهایش از عراق فتنه داعش را در کشور به راه انداخت و عامل تشکیل این گروه تروریستی در عراق بود.

اینکه آمریکا غلط بزرگ ترور شهید قاسم سلیمانی را انجام می دهد به این معناست که آمریکایی ها طرفدار داعش و تروریسم هستند. حاج قاسم با داعش جنگید و مبارزه علیه تروریسم را معنا کرد؛ آمریکا با حمایت مجدد از داعش و فعالیت‌هایش می‌خواهد از حاج قاسم سلیمانی، حشدالشعبی، مرجعیت شیعه و مقاومت در منطقه انتقام بگییرد؛ بنابراین دولت بغداد باید تمرکز خود را بر افشاگری اقدامات آمریکا بگذارد. وقتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت می گوید قاسم سلیمانی عامل کشته و زخمی شدن صدها نظامی آمریکایی است، همین به معنای حمایت علنی آمریکا از تداوم فعالیت های داعش در عراق تلقی می شود.

منبع: راهبرد معاصر

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا