آذربایجاناخبارایرانعمومینارداران

نامه جمعی از نمایندگان دانشجویان کشورهای اسلامی در اعتراض به ایجاد محدودیت برای اسلامگرایان در جمهوری آذربایجان

نشست «نحن امهٌ واحده» با حضور جمعی از نمایندگان دانشجویی کشور‌های اسلامی به میزبانی واحد بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد که در پایان نشست نامه‌ای اعتراض آمیز خطاب به سیاست‌های غلط حاکمیت جمهوری آذربایجان پیرامون برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی و ایجاد محدودیت برای گروه‌های اسلامگرا و زندانی کردن و به شهادت رساندن رهبران دینی آن‌ها با امضای دانشجویان فعال حیطه محور مقاومت از کشور‌های فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق، نیجریه، کشمیر پاکستان و ایران تهیه شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری دانشجو، متن این نامه به شرح زیر است:

سالهاست که مذهبیون و اسلامگرایان جمهوری آذربایجان در جهت احیای حقوق اسلامی خود در زندان‌ها به سر می‌برند. آن چیزی که انسان را به خشم می‌آورد این است که حکم دادگاه آنان مغایر با واقعیت است و این عزیزان اغلب با صحنه سازی و به جرم مواد مخدر و سلاح دستگیر می‌شوند. حق و حقوق اسلامگرایان نسبت به دیگر معترضین، اپوزیسیون غربگرا و حتی تروریست‌ها کمتر است و در بسیاری از موارد با برخورد‌های غیر انسانی مواجه می‌شوند که نمونه‌های آن شخصیت‌های بزرگ نظیر حجج اسلام حاج موصم صمداف، حاج آبگول سلیمان اف و حاج طالع باقرزاده هستند که در زندان‌ها امنیت جانی ندارند و سالهاست زیر شکنجه‌های جسمی و روحی قرار دارند.

برادران دینی ما در شهر نارداران ۵ سال است که به دلیل اعتراض به سیاست‌های ضد اسلامی دولت جنابعالی تحت محاصره و تدابیر شدید امنیتی هستند، در جمهوری آذربایجان که ۸۰ درصد جمعیت آنرا شیعیان تشکیل می‌دهند اسلامگرایی تنها یک ایده و تفکر نیست بلکه یک آرمان محسوب می‌شود. اما متاسفانه سیاست‌های غلط دولت جنابعالی در دوستی و همکاری با دولت کودک کش رژیم صهیونیستی و ایجاد محدودیت برای مردم حتی در برگزاری شعائر مذهبی، مغایر با اندیشه‌های اصیل اسلامی است به نحوی که سران اسرائیل یک کشور مسلمان و با جمعیت غالب شیعی را خط قرمز خود و دومین سرزمین مادری خویش میدانند. تاریخ گواه است که آینده نگری امام خمینی (ره) در مورد فروپاشی شوروی چگونه رخ داد، امروزه نیز معادلات منطقه حاکی از این است که هژمونی غرب در حال فروپاشی است و همه تحولات بسمت جریان ظهور در حرکت است.

برای اینکه طعم تجربه تلخ دولت‌های منطقه که وابسته به غرب بودند و به دست مردم بیدار از صحنه سیاسی حذف شدند را جمهوری آذربایجان نچشد، لازم است در سیاست‌های ضد اسلامی خود تجدید نظر کرده و به همراهی با رژیم صهیونیستی و ایجاد محدودیت برای مردم اسلامگرا و رهبران دینی جمهوری آذربایجان پایان دهید.

اگر به نیرو‌های مذهبی اعتماد کنید یقینا قره باغ اسلامی در ظرف کوتاه مدتی از اشغال ارامنه آزاد خواهد شد. در اندیشه ما دانشجویان جهان اسلام به پیروی از دین ناب محمد (ص) هیچ گونه مرز جغرافیایی و نژادی نمی‌تواند ما را از مطالبه حقوق برادران و خواهران دینی خود در جمهوری آذربایجان باز دارد و اعلام حمایت خود را از آنان فریاد می‌زنیم و خواستار آزادی اسلامگرایان و احیای حقوق آنان بویژه مظلومین حادثه نارداران هستیم.

امضا کنندگان:
اعضای هیئت رئیسه کمیسیون دانشجویی کنفرانس وحدت:
علیرضا فیروزی «ایران»
عثمان الحکیمی «یمن»
عدی التمیمی «یمن»
بدیعه زکزاکی «نیجریه»
علاء جنید «سوریه»
علی الفیاض «عراق»
عباده أمین «فلسطین»
دانشجویان فعال محور مقاومت در ایران:
معین رضیئی «دبیر بین الملل انجمن اسلامی مستقل ایران»
محمد درویش «لبنان»
شادی الحسنی «یمن»
محمد حسنین میر «کشمیر»
عمر ابو سمره «فلسطین»
حسن الارمله  «سوریه»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا