آذربایجاناخبارارمنستانایرانتحليل هاعمومیقره باغ

موافقان و مخالفان حمایت از قره باغ اشغالی توسط ارامنه صهیونیسم

پایگاه خبری حقایق قفقاز/ در جمهوری اسلامی ایران بلندترین مقام رسمی کشور حضرت آیت الله امام خامنه ای قره باغ را پاره تن اسلام اعلام کرده و متعلق به جمهوری آذربایجان اعلام کرده و به طور رسمی خواستار آزادی قره باغ و پایان اشغال ارامنه شده است.

از طرف دیگر نمایندگان ولی فقیه در چهار استان ترک نشین شمال غرب کشور، یعنی در آذربایجان ایران نیز تجاوز ارمنستان را به شکل  آشکار محکوم و خواستار پایان اشغال شده اند.

 از سوی دیگر جریان و جبهه انقلابی داخل کشور ایران هم از ابتدا تا به حال ضمن محکوم نمودن ارمنستان و تبعیت از بزرگان دینی خود و فرهنگ امام حسین(ع) و  نهضت عاشورا الهام گرفته و خواستار آزادی بی قید شرط قره باغ شده اند.

اما از طرف دیگر برخی جریانات نفوذی در داخل کشور مانند جریان پان ایرانیسم و پان فارسیسم ریشه، بقایای رژیم فاسد پهلوی و نشات گرفته از جریانات انحرافی، لیبرال، ناسیونالیست و ملی گرایان مخالف آموزه های اصیل دین مبین اسلام، برخی از روزنامه های زنجیره ای منتسب به اصلاح طلبان، سیاست نامه، اشخاص دنباله رو جریان ایران شهر جواد طباطبایی، برخی از سایت ها، مثل انتخاب، روزنامه شرق و دنباله های خارج نشین مخالف جمهوری اسلامی آنها، در صدد هستند که به هر نوع ممکن به جریان حامی آزادسازی قره باغ، تهمت و انگ پان ترکیسیم بزنند، و جریان های اصیل انقلابی صاحب فرهنگ عاشورایی و مقاومت را کنار بزنند و یا متهم به دفاع از پان ترکیسیم نمایند و به این ترتیب مدیریت کار را از دست جبهه و جریان انقلاب اسلامی و افراد انقلابی خارج کنند تا به این ترتیب از ایفای نقش جریان اسلام گرا و شهید داده قره باغ جلوگیری کرده و یا خنثی، منفعل و یا بی اثر نمایند. در این راستا وقاحت را به جایی رسانده اند که حتی از بیانیه نمایندگان محترم ولی امر مسلمین در چهار استان شمالغرب هم انتقاد می کنند.

دقت در خصوص این مسائل، انجام دادن رسالت انقلابی، مسلمانی و عاشورایی، در این زمان حساس در قبال حمایت از آزادی قره باغ و محکومیت تجاوز و اشغال ارمنستان بسیار مهم است.

بنابراین ملاحظه می شود برخی از جریانات خارجی، سرویس های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و غرب، بقایای رژیم پهلوی و دنباله های خائن داخلی آنها در صدد ماهی گیری از آب گل آلوده هستند و تلاش می کنند مثل منافقین خلق، جای شهید و جلاد را عوض کنند.

در این میان افراد و جریانات نژاد پرستی افراطی پان ترکیسیم دقیقا در پازل چیده شده توسط جریان پان ایرانیسم و پان فارسیم، و ایران شهر امثال طباطبائی و همفکران ایشان بازی می کنند و بر آتش تفرقه و اختلاف بین مسلمانان دامن می زنند، تا توجه را از اصل موضوع یعنی اشغال قره باغ و تجاوز ارمنستان  منحرف و به موضوعات فرعی ببکشانند. آشکار است این موضوع در کلان مسئله همان سیاست تفرقه بیانداز و کشور های اسلامی را تکه تکه کن هست، تا از این طریق منافع جبهه استکبار جهانی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و غرب تامین شود.

فلذا بر هر مسلمان و خصوصا هر شیعه بر اساس موازین اسلامی و فرهنگ عاشورایی حمایت و دفاع از آزادی قره باغ لازم و ضروری  است.

جلیل شفق کلوانق

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا