آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغقره باغ

مهدی رسولی: مردم جمهوری آذربایجان روحیه ولایی و ولایت مداری دارند

مهدی رسولی مداح اهل بیت (ع) گفت: مردم جمهوری آذربایجان روحیه ولایی و ولایت مداری دارند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج مهدی رسولی مداح اهل بیت (ع) در نشست “نقش فرهنگ عاشورا در آزاد سازی قره باغ” که در زنجان برگزار شد با اشاره به کتاب سلام بر ابراهیم و تاثیر آن بر رزمندگان جمهوری آذربایجان گفت: ترجمه و نشر کتب دفاع مقدس در میان مردم مسلمان جمهوری آذربایجان خیلی تاثیرگذار است، اگه بخواهیم در مورد کسانیکه با خواندن کتاب سلام بر ابراهیم در آذربایجان چه اتفاقاتی در زندگی آن ها افتاده و چه تغییری کردن می شود یک کتاب نوشت.  آماری وجود دارد که نزدیک به 200 نفر در فضای مجازی اعلام کرده اند از شهید ابراهیم هادی حاجت گرفتیم. پس بنابراین جنگ جنگ روایت هاست.

وی افزود: یک نکته اینکه، بحث مسلمانان جمهوری آذربایجان هنوز در کشور و در بین انقلابی ها و قشر حزب الهی تعقل نشده است و نسبت به دیگر کشور های جهان اسلام مثل یمن و…. جمهوری  آذربایجان مظلوم مانده است.

حاج مهدی رسولی افزود: چند وقت پیش حاج طالع باقرزاده رهبر محبوس “جنبش اتحاد مسلمانان” جمهوری آذربایجان اعلام کرده که من دیگر زندانی سیاسی نیستم. این یعنی چه؟ یعنی آرمان آزادسازی قره باغ برای من مهم است. همین دیدگاه ها بود که معادله جنگ را عوض کرد. حضرت آقا به این نکته توجه دارند که مردم جمهوری آذربایجان روحیه ولایی و ولایت مداری را دارند.

رسولی با اشاره به حضور پرشور زائران آذری در پیاده روی اربعین گفت: در بحث اربعین بیشترین زائران بعد از ایران از کشور جمهوری آذربایجان است. نگاه باید نسبت به جمهوری آذربایجان جدی باشد. نمیکره شمالی کره زمین اکثر شیعیان آذری هستند و ریشه آذربایجانی دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا