آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

منوچهر متکی: روابط ایران و جمهوری آذربایجان مورد طمع و دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی است

وزیر خارجه اسبق کشور گفت: روابط ما و جمهوری آذربایجان در این موقعیت مورد طمع و دشمنی دشمنان هر دو کشور از جمله اسرائیل و آمریکا قرار گرفته بنابراین حفظ روابط دو کشور در بحبوحه این فتنه‌ها کار سختی است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، منوچهر متکی در حاشیه نشست با اعضای شورای وحدت و شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویر احمد در محل حسینیه الزهرای این شهر در خصوص حادثه پیش آمده در سفارت جمهوری آذربایجان و رفتارهای پس از آن توسط همسایه شمالی گفت: جمهوری آذربایجان کشور همسایه ما بوده و بیشترین مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی را با هم داریم.

وی در ادامه گفت: روابط ما در این موقعیت مورد طمع و دشمنی دشمنان هر دو کشور از جمله اسرائیل و آمریکا قرار گرفته بنابراین حفظ روابط دو کشور در بحبوحه این فتنه‌ها کار سختی است.

وزیر خارجه اسبق جمهوری اسلامی ادامه داد: نیاز است علاوه بر اعلام مواضع خودمان متانت و خویشتنداری داشته باشیم و باب گفتگو را با برادران آذربایجانی خود نبندیم و در سایه تعاملی هوشمندانه و برادرانه و خیرخواهانه به جمهوری آذربایجان کمک کنیم که به عامل دست بیگانه و طرف سوم تبدیل نشود که هم به نفع آنها بوده و داشتن رابطه خوب به نفع جمهوری اسلامی نیز هست.

وی تاکید کرد: می‌پذیرم که در شرایط دشواری هستیم. این اتفاق خدشه به مناسبات ما وارد کرد. معمولا مدیریت‌های خوب در کشورها در این بحران‌ها دیده می‌شود. باید مدیریت بحران کرد. از این مقطع با احتیاط و با هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمن باید روابط را جلو ببریم.

این کارشناس امور بین الملل در ادامه در پاسخ به سوالی که آیا قصوری از جانب ما بوده، یادآور شد: اتفاقی که در سفارت افتاد در عرض چند ثانیه صورت گرفت و برای هر کشوری پیش می‌آید. سفارتخانه های ما هم در اروپا در چند سال اخیر چنین مشکلاتی برای آنها به وجود آمد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ سفارتخانه و کنسولگری وجود دارد که شبانه روزی حفاظت می‌شوند، گفت: البته اتفاقاتی از این دست صورت نگرفته، همه از این وضعیت ناراحت شدیم. مهم این است که این اتفاق باید مدیریت شود که البته در حال مدیریت شدن است.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا