آخرین اخباراخبارایرانعمومیگرجستان

معرفی نخست ‌وزیر جدید گرجستان 

«ایراکلی گاریبا شویلی» پس از کسب رای اعتماد پارلمان گرجستان، به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، پس از رای اعتماد پارلمان، «سالومه زورا بیشویلی» رییس جمهور گرجستان امروز سه شنبه 23 فوریه با صدور فرمانی، «ایراکلی گاریباشویلی» را به سمت نخست‌ وزیری این کشور منصوب کرد.

در پی استعفای پنجشنبه گذشته «گئورگیا گاخاریا» نخست ‌وزیر پیشنین گرجستان در خصوص مخالفت با بازداشت «نیکا ملیا» رهبر حزب «جنبش اتحاد  ملی» مخالف دولت فعلی این کشور، «گاریبا شویلی» که سمت وزیر دفاع گرجستان را بر عهده داشت، از سوی رییس جمهوری این کشور به عنوان نامزد نخست ‌وزیری از سوی حزب حاکم «رویای گرجستان» به پارلمان معرفی شد.

پارلمان گرجستان که حزب حاکم رویای گرجستان در آن اکثریت کرسی ها را در اختیا دارد، در جلسه دیروز به نامزدی گاریبا شویلی برای تصدی سمت نخست ‌وزیری رای اعتماد داد.

گاریبا شیولی برای دومین بار سمت نخست ‌وزیری گرجستان را بر عهده می‌ گیرد. وی برای نخستین بار در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی این سمت را  عهده‌ دار شده بود.

گفتی است، وی در شرایطی این سمت را بر عهده گرفته است که بحران سیاسی ناشی از انتخابات پارلمانی آبان ماه گذشته که حزب رویای گرجستان اکثر کرسی های پارلمان گرجستان را به دست آورد، همچنان ادامه دارد .

این در حالی است که ۵۱ نماینده احزاب مخالف دولت که در این انتخابات به پارلمان ۱۵۰ نفره این کشور راه یافتند، دولت فعلی گرجستان را به تقلب در این انتخابات به نفع حزب حاکم رویای گرجستان متهم و از حضور در جلسات پارلمان خودداری کرده و نزدیک به سه ماه است که خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی جدید و شفاف هستند.

در پی بازداشت امروز «نیکا ملیا» رهبر حزب جنبش اتحاد ملی مخالف دولت فعلی تفلیس، اوضاع سیاسی در گرجستان بار دیگر متشنج شده است.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا