آخرین اخباراخبارایرانروسیهعمومی

معاون شورای مفتیان روسیه: مواضع اصولی ایران در قبال فلسطین الگوی مسلمانان روسیه است

دمیر محی الدین معاون شورای مفتیان روسیه، با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این ملاقات که اکبری جدی رئیس مرکز اسلامی مسکو و هادوی مسئول بنیاد مطالعات اسلامی و انتشارات صدرا نیز حضور داشتند، معاون شورای مفتیان روسیه از همکاریهای سفارت، انتشارات صدرا و مرکز اسلامی تشکر کرد و عنوان داشت جمهوری اسلامی ایران و اندیشه های امام خمینی باعث هویت بخشی به مسلمانان در جهان بویژه در روسیه شد.

دمیر محی الدین با اشاره به دغدغه امام‌ خمینی برای مشکلات مسلمانان و آینده نگری وی در فروپاشی شوروی، ضرورت باز اندیشی پیام مهم و تاریخی امام‌خمینی به گورباچف در شرایط کنونی را مورد تاکید قرار داد .

معاون شورای مفتیان همچنین برقراری روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را خیانت این کشورها به آرمان فلسطینیان ارزیابی کرد. وی حمایت از مردم فلسطین و وحدت و انسجام مسلمانان در این جهت را مهم و سرنوشت ساز دانست و از ایران بخاطر مواضع اصولی در این خصوص تشکر کرد و آن را الگویی برای مسلمانان روسیه دانست.

در این دیدار سفیر کشورمان ضمن تشکر از مواضع ایشان، از همکاری های شورای مفتیان در برگزاری مراسم مذهبی از جمله روز جهانی قدس در مسجد جامع و خیمه رمضان تشکر کرد.

جلالی تنها راه حل قضیه فلسطین را طرح جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رفراندم و یا مقاومت دانست و عنوان داشت: «کشورهای اسلامی به جز برگزاری جلسه و در نهایت صدور بیانیه اقدام عملی انجام نمی دهند این در حالی است که رژیم صهیونیستی تنها به فکر گسترش سرزمینی و انقراض نسل فلسطینی ها است و بر هیچ تعهدی پایبند نیست.»

کاظم جلالی در این ملاقات آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه را برای توسعه همکاری ها با شورای مفتیان اعلام نمود و بر ضرورت حفظ و تقویت هویت اسلامی، همبستگی ادیان و مذاهب برای مقابله با توطئه های دشمنان که از هر فرصتی برای تفرقه بین مسلمانان و ادیان الهی استفاده می کنند، تاکید نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا