آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومیفیلم

معاون حزب سعادت ترکیه: انقلاب اسلامی ایران پرچمدار بیداری اسلامی در سراسر جهان است

حسن بیتمز گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین رخداد‌های قرن بیستم هم برای جهان و هم برای دنیای اسلام محسوب می‌شود و در حقیقت انقلاب ایران پرچمدار بیداری اسلامی در سراسر جهان است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حسن بیتمز معاون حزب سعادت ترکیه در گفتگویی با اشاره به تآثیر انقلاب اسلامی در فراسوی مرز‌های ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران با توجه به شرایط زمانی و جغرافیایی آن روز یکی از مهمترین رخداد‌های قرن بیستم هم برای جهان و هم برای دنیای اسلام محسوب می‌شود و در حقیقت انقلاب ایران پرچمدار بیداری اسلامی است، زیرا اکثر کشور‌های اسلامی در آن زمان زیر یوغ استبداد بودند و نوکری امپریالیست را می‌کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب ایران سرآغازی برای بیداری امت اسلامی شد افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلابی است مردمی که تمام توان اش را برای خدمتگذاری به مردم بکار گرفت و در ترکیه نیز مانند دیگر کشور‌های اسلامی بویژه در بین جوانان موجب بیداری اسلامی شد.
وی گفت: اقشار مختلف مردم ترکیه تحولات ایران را بعنوان یک کشور همسایه، دوست و برادر دنبال می‌کردند و به پیگیری مسائل ایران علاقمند بودند که با انقلاب اسلامی ایران این علاقمندی به ویژه در بین اقشار جوان و دارای حساسیت‌های دینی افزایش یافت.
بیتمز با تاکید بر مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران افزود: انقلاب اسلامی مبتنی بر پشتوانه مردمی است و اولویت اش هم خدمتگذاری به مردم است و روش مشورتی را برای اداره نظام پیش گرفته است.
وی با اشاره به رویکرد ضد صهیونیستی و ضد امپریالیستی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: کشور‌های استعماری و رژیم صهیونیستی از روز اول انقلاب برای تضعیف و سرنگونی آن دست به هر کاری زده اند، اما به رغم این همه فشار و تحریم می‌بینیم که ایران همچنان مقاومت کرده و استوار ایستاده است.
وی افزود: در سایه این مقاومت و ایستادگی است که ایران به دستاورد‌های چشمگیری دست یافته وتبدیل به الگویی برای دیگران شده که نباید آن را نادیده گرفت.
وی مهمترین ویژگی ایران را مقاومت و ایستادگی با اعتقادی راسخ مقابل امپریالیست و صهیونیسم را عنوان کرد و افزود: حساسیت ایران نسبت به مسئله قدس و فلسطین که بیش از همه کشور‌های اسلامی است شایان تقدیر است.
معاون حزب سعادت ترکیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران را هم دستآورد، هم قدرت و هم تضمینی برای آینده ایران دانست و گفت: چشم پوشی از حقوق هسته‌ای ممکن است در کوتاه مدت برای مردمی که سالهاست به دلیل فشار تحریم از برخی امکانات رفاهی محروم هستند در شرایط زندگی شان بهبودی حاصل شود، اما معتقدم در بلند مدت این نه تنها هیچ فایده‌ای نه برای ایران و نه برای دنیای اسلام ندارد بلکه موجب قدرت گرفتن صهیونیسم در منطقه و جهان خواهد شد.
ویب افزود: به همین دلیل معتقدم ایران نه تنها نباید از فعالیت هسته‌ای اش صرف نظر کند بلکه از طریق اشتراک و همکاری با دیگر کشور‌های منطقه باید در تقویت این فعالیت‌ها موفق‌تر عمل کرده و با این روش جلوی ماجراجویی و حریص‌تر شدن طرف مقابل را بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا