آذربایجاناخبارعمومی

معاون انستیتوی فلسفه فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان: اشغال قدس از سوی رژیم صهیونیستی خلاف قوانین بین المللی است

قابل جمال زاده: اشغال قدس از سوی رژیم صهیونیستی خلاف قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، معاون انستیتوی فلسفه فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان در همایشی به مناسبت روز قدس که با حضور نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، رئیس اداره مسلمانان قفقاز، جمعی از نمایندگان مجلس ملی، مسئولان رسانه‌ای و محافل سیاسی، اجتماعی و علمی این کشور برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) روز بین المللی قدس را در شرایطی اعلام کرد که فشارهای غرب و استکبار جهانی به جهان اسلامی افزایش یافته و آنها برای تأمین منافع خود در تلاش ایجاد مانعی برای وحدت میان مسلمانان بودند.

وی یادآورشد؛ اشغال قدس از سوی رژیم صهیونیستی خلاف قوانین بین المللی و قطعنامه‌ها و مصوبات سازمان ملل متحد بوده و قدس بر اساس حقوق بین المللی جزو سرزمین‌های مردم فلسطین است.

جمال زاده به توطئه‌های اخیر غرب در منطقه در حمایت از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آنها با دست زدن به خرابکاری‌های مختلف در منطقه سعی دارند آنها را به ایران نسبت دهند ولی تا زمانی که وحدت و یکپارچگی مردم و دولت ایران پا برجا است، دشمنان ایران اسلامی نمی‌توانند به اهداف شوم خود در منطقه برسند.

در ادامه، فواد نور الله اف معاون اداره مسلمانان قفقاز نیز روز قدس را روزی مهم برای امت اسلامی دانست و گفت: این روز معنی آزادی مظلومان و برقراری حقوق حقه آنان را دارد.

وی افزود: مسلمانان جمهوری آذربایجان که بخشی از سرزمین‌های آنها تحت اشغال قرار می‌گیرد بیش از همه به اهمیت این روز پی می‌برند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا