آذربایجاناخبارروسیهعمومی

مسکو به دنبال تقویت پوشش هوایی قفقاز و دریای سیاه

تیپ موشکی مستقر در منطقه کراسنودارسک روسیه به جدیدترین سامانه دفاع ضدهوایی مجهز می‌شود که قادر به نابودی هر نوع اهداف هوایی در سراسر سواحل دریای سیاه و خطوط مرزی با گرجستان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: منطقه قفقاز و دریای سیاه توسط یکی از مدرن‌ترین سیستم‌های پدافند هوایی در جهان محافظت می شوند، برای این منظور در سرزمین کراسنودارسک که نودمین تیپ موشک‌های زمین به هوای روسیه مستقر است، سامانه موشکی «بوک-ام3» نیز مستقر خواهند شد.

بر اساس اطلاعات منابع خبری این روزنامه، این سامانه موشکی نه تنها قادر به نابود کردن هواپیماها و بالگردها است، بلکه قادر به از بین بردن موشک‌های کروز، هواپیماهای بدون سرنشین و حتی اهداف هایپرسونیک را هست و به همین دلیل هم نام مستعار غیررسمی «روبات ضدهوایی» را در میان نیروهای نظامی روسیه بدست آورده است.

زمان پایان تجدید ساختار نظامی نیروهای موشکی در این منطقه بستگی به اجرای سفارشات دفاعی دولت به شرکت‌های زیرمجموعه مجتمع صنایع نظامی روسیه دارد.

سپهبد «آیتچ بیژی‌یف» معاون سابق فرمانده نیروی هوایی در مسائل مربوط به سیستم یکپارچه پدافند هوایی کشورهای جامعه مشترک المنافع به این روزنامه  گفت: «سامانه موشکی «بوک-ام3» به منظور محافظت از نیروها و تسلیحات نظامی روسیه در برابر حملات هوایی ساخته شده است. عملکرد بسیار بالای این سامانه امکان مقابله موثر در مقابل هر نوع اهداف هوایی موجود و در وهله نخست، هواپیماها و موشک‌های کروز را فراهم می کند.»

به گفته این مقام نظامی، واحد پدافند هوایی که قرار است به این تسلیحات نظامی جدید مجهز شود، در سرزمین کراسنودارسک واقع شده است و این مسئله امکان آن را بوجود می‌ آورد تا این سیستم دفاع هوایی در کوتاهترین زمان تمامی سواحل دریای سیاه و خطوط مرزی با کشور گرجستان را تحت پوشش قرار دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا