آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

مرکل در دیدار با پاشینیان: حل مناقشه قره باغ نیاز به زمان طولانی دارد

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت: دستیابی به راه حل قابل قبول برای هر دو طرف (جمهوری آذربایجان و ارمنستان) مناقشه قره باغ نیاز به زمان طولانی دارد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری رپورت جمهوری آذربایجان، مرکل در نشست خبری مشترک با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در برلین افزود: راه طولانی برای حل مناقشه قره باغ در پیش داریم.
وی افزود: گزینه مناسب، راه حلی است که مورد قبول هر دو طرف مناقشه باشد، بنابراین باید از امکانات گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ بهره مند شد.
این در حالی است که وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به سخنان نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مورد مناقشه قره باغ که در جریان سفر وی به آلمان ایراد شده بود، واکنش نشان داد.
لیلا عبدالله اوا، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: در جستن راه حل برای مناقشه قره باغ باید در وهله اول به این موضوع توجه داشت که بر اثر این مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان دیگر در همجواری آن تحت اشغال درآمده و نزدیک به یک میلیون شهروند آذربایجانی از خانه و کاشانه خود اخراج شده اند.
وی افزود: در مصوبات و قطعنامه های بین المللی صادر شده در رابطه با حل این مناقشه از جمله چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بر خروج بلافاصله و بدون قید و شرط نیروهای ارمنی از سرزمین های جمهوری آذربایجان تاکید می شود.
عبدالله اوا گفت : نخست وزیر ارمنستان باید دقت کند که حل مناقشه به استقلال این کشور تحرک خواهد بخشید و در وهله اول برای مردم ارمنستان فرصت های اقتصادی بزرگ و شرایط سیاسی جدید را ایجاد خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا