آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

مخالفت آنکارا با حفاظت تیم امدادی تل‌آویو توسط یک گروه امنیتی اسرائیلی در ترکیه

منابع رسانه‌ ای عبری فاش کردند که ترکیه به یک تیم امنیتی مسلح صهیونیستی اجازه همراهی تیم امداد و نجات اسرائیل در ترکیه را نداده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد که مقامات ترکیه از همراهی یک تیم متشکل از نیروهای ویژه تکاوری نیروی هوایی اسرائیل موسوم به “شلداگ” با هیئت امدادی این رژیم در مناطق زلزله زده در این کشور ممانعت کرده‌اند.

این روزنامه گزارش داد: اعضای این تیم در بدو ورود به خاک ترکیه مجبور شدند سلاح‌هایشان را به مقامات ترکیه تحویل دهد و ترکیه‌ای‌ها به آنها اعلام کردند که حمل سلاح در میان تیم‌های امدادی در کشورشان قابل قبول نیست و باید مانند سایر تیم‌های امدادی بین‌المللی دیگر فعالیت کنند.

طبق این گزارش، نمایندگان سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا در این مسئله ورود کرده و برای متقاعد کردن دولت ترکیه تلاش کردند؛ اما تلاش‌ آنها کارساز نبوده و در نهایت اجازه حضور این افراد مسلح در میان تیم‌های امدادی در مناطق زلزله زده داده نشد.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که تیم امداد و نجات رژیم صهیونیستی درپی یک تهدید امنیتی برای اعضای آن ناگزیر به ترک ترکیه و بازگشت به اراضی اشغالی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا