آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

مخالفان رییس جمهوری جدید گرجستان در تفلیس تظاهرات کردند

اتحاد نیروی های مخالف گرجستان در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر در این کشور، همزمان با ادای سوگند سالومه زورابیشویلی رییس جمهوری جدید، در تفلیس تظاهرات کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک گرجستان، نیروهای مخالف دولت از یکشنبه شب با نصب چادر در مقابل پارلمان گرجستان در خیابان مرکزی روستاوی شهر تفلیس اعلام کردند که اعتراض خود را بصورت شبانه روز ،ادامه خواهند داد.
نیروهای مخالف دولت نتایج این انتخابات را به رسمیت نمی شناسند و مدعی هستند انتخابات با تقلب و تخلف گسترده به نفع نامزد حزب حاکم زورابیشویلی همراه بوده است.
تظاهر کنندگان متشکل از احزاب و تشکل های مخالف دولت، همچنین خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور هستند.
نیروهای مخالف دولت برنامه ریزی کرده بودند دیروز ( یکشنبه ) همزمان با برگزاری مراسم سوگند سالومه زورابیشویلی رییس جمهوری جدید گرجستان در شهر تلاوی واقع در ۹۴ کیلومتری شمال شرف تفلیس تظاهرات اعتراض آمیز در نزدیکی محل برگزاری این مراسم برپا کنند.
نزدیک به سه هزار نفر از نمایندگان نیروهای مخالف قرار بود ولی پلیس به مخالفان اجازه ورود به شهر تلاوی نداد. تلاش پلیس برای جلوگیری از ورود معترضان به شهر تلاوی به خشونت کشیده شد و در جریان آن چند نفر از هر دو طرف خسارت دیدند.
بر اساس اعلام کمیته مرکزی انتخابات گرجستان ،سالومه زورابیشویلی نامزد حزب حاکم« رویای گرجستان » در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که هفتم آذرماه برگزار شد با کسب بیش از ۵۹ درصد آرای مردم در مقابل گریگول واشادزه نامزد نیروهای مخالف دولت پیروز شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا