آذربایجاناخبارعمومی

محکومیت «معامله قرن» از سوی سفارت فلسطین در باکو

سفارت فلسطین در جمهوری آذربایجان در بیانیه ای طرح «معامله قرن» ارایه شده از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را محکوم و آن را یک سند جعلی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در ادامه این بیانیه آمده است: طرح «معامله قرن» یک سند مغایر با قوانین بین المللی و با بیش از ۱۶۰ قطعنامه صادره از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شورای امنیت این سازمان و دیوان بین المللی دادگستری است.

سفارت فلسطین در جمهوری آذربایجان، این سند را نتیجه تلاش های مبلغان ائتلاف نیروهای راست افراطی اسراییل و خود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواند و افزود: دولت فعلی آمریکا نیز تصویب این سند را ترویج کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: طرح «معامله  قرن» به ادامه فعالیت های غیرقانونی اشغالگران در سرزمین های تاریخی فلسطین کمک می کند.

در پایان این  بیانیه سخنان محمود عباس رهبر دولت فلسطین مبنی بر این که قدس معامله نمی شود و حقوق  حقه ما معامله نمی شود، طرح شما قابل قبول نیست، خاطر نشان شده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هشت بهمن ماه ۱۳۹۸ همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند.

بر اساس بندهای طرح معامله قرن همچنین ۴۰ درصد زمین های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد و بخش هایی از کرانه باختری که در آن ها شهرک های یهودی نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می شود و پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان مانند لبنان، اردن و سوریه، اسکان دایم بگیرند.

شخصیت‌های سیاسی در کشورهای مسلمان به این طرح واکنش نشان داده‌اند، همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری بوده است.

همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا