آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

محکومیت عضو جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان به 6 سال حبس

یکی از اعضای جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان در حکمی ناعادلانه از سوی دادگاه این کشور به 6 سال زندان محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، راضی هومبَتوف، یکی از اعضای جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان با رای دادگاه جنایات سنگین باکو، به شش سال زندان محکوم شد.

هومبتوف طبق ماده 234.4.3 قانون جنایی (خرید مقادیر زیادی مواد مخدر به قصد فروش، نگهداری، حمل و نقل مواد مخدر) مجرم شناخته شد.

پدر هومبتوف تصمیم دادگاه را مغرضانه خواند. به گفته پدرش، همسایگان هومبتوف و دیگران ده ها نامه به ریاست جمهوری و وزارت کشور نوشته و اظهار داشتند که او بی گناه است و با مواد مخدر مبارزه می کند، اما این موضوع بررسی نشده است.

آقاعلی یحیی اف، سلیمان علی اکبراف و چند تن دیگر در جریان محاکمه بازداشت شدند.

هومبتوف در 7 ژوئیه سال گذشته بازداشت شده بود. جنبش اتحاد مسلمانان در بیانیه ای، دستگیری هومبتوف را به پست های انتقادی او در شبکه های اجتماعی مرتبط دانست.

او چند روز قبل از دستگیری در فیس بوک خود نوشت: «الهام علی اف، مردم تو را دوست ندارند». با این حال، مقامات تاکید می کنند که هیچ کس در آذربایجان به دلیل دیدگاه های انتقادی خود تحت فشار یا تبعیض قرار نمی گیرد.

برخی از رهبران جنبش در حال حاضر در زندان به سر می برند. آنها به قتل و تعدادی جرایم سنگین دیگر در رابطه با حوادث ناردران در سال 2015 که منجر به کشته شدن شش نفر از جمله دو افسر پلیس شد، مجرم شناخته شده و به 20 سال زندان محکوم شدند. با این حال، آنها در دادگاه اتهامات خود را رد کرده و اظهار داشتند که در هیچ قتل یا جنایتی دست نداشته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا