آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

محقق ترک: شهید سلیمانی نقشه آمریکا برای استقرار داعش در منطقه را خراب کرد

صادق چلیک، محقق و کارشناس امور سیاسی اهل ترکیه در رابطه با ترور سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: آمریکا سال‌ها در تلاش برای به تسخیر در آوردن سوریه و عراق توسط گروه تروریستی داعش بود تا بدین وسیله هم منافع خود و هم منافع و امنیت رژیم صهیونیستی را برای مدت طولانی تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، چلیک گفت: حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده بزرگ محور مقاومت، تمام معادلات و توطئه‌های شوم آمریکا علیه منطقه و جهان اسلام را در نطفه خفه کرد. از همین رو بود که آمریکایی‌ها تمام توطئه‌های خود را بر باد رفته دیدند. پس از آن بود که قاسم سلیمانی به کابوس دنیای استکبار و در راس آن آمریکا تبدل شد.

این کارشناس سیاسی ترک و کارشناس رادیو ترکی استانبولی معاونت برون مرزی صداوسیما در ادامه افزود: در همین راستا آمریکا در راس لیست ترور خود این بار نام قاسم سلیمانی را قرار داد. در نهایت وی با تصمیم رئیس جمهور تروریست آمریکا در چارچوب حمله‌ای ناجوانمردانه به شهادت رسید. امید است با شهادت ایشان راه برای اخراج آمریکایی ها از کشورهای مسلمان منطقه فراهم شود. چرا که همراه با قاسم سلیمانی ابومهدی مهندس شخصیت مهم نیروهای مردمی عراق نیز به شهادت رسید و لذا  مردم عراق نیز بیش از پیش با جدیت بیشتری موضوع حضور آمریکایی‌ها در منطقه را به زیر سوال بردند.

صادق چلیک، با اشاره به نقطه عطف بودن شهادت سردار قاسم سلیمانی در به اوج رسیدن آگاهی مردم منطقه از جنایات آمریکایی‌ها گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه‌ای فرمودند، علت جایگاه ویژه سردار قاسم سلیمانی در قلب‌های مردم و ملت‌های منطقه همانا اخلاص وی بود. او شخصی بود که در دفاع از مردم مظلوم منطقه در مقابل دنیای استکبار، برای جهاد در راه خدا برای رضایت الهی به میدان‌های نبرد می‌رفت. سردار قاسم سلیمانی برای جهان اسلام می‌جنگید. او شخصی بود که  به موفقیت‌هایش در سوریه و عراق در مبارزه با داعش از طرف دشمنانش نیز اذعان شده است. فراموش نکنیم که فرماندهانی همچون ابو مهدی مهندس نیز در این حملات شهید شدند. این‌ها همگی شهیدان امت اسلامی هستند. در حقیقت شهادت سردار قاسم سلیمانی و هم رکابان وی می‌تواند آغازگر اخراج آمریکایی‌ها و در کل نیروهای استکباری از منطقه باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا