آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغنخجوان

مباهات کودکانه علی اف به نقش آفرینی خود در موضوع تحریک آمیز دالان زنگزور

رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه اخیر خود با تلوزیون رسمی این کشور نسبت به نقش آفرینی مستقیم خود در موضوع تنش زای «دالان زنگزور» ابراز مباهات کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از اردو.آذ، الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان در گفتگو با خبرنگاران تلویزیون اصلی این کشور به صراحت به اینکه خود وی بطور مستقیم در مطرح کردن موضوع تحریک آمیز و تنش زای “دالان زنگزور” نقش آفرینی می کند، مباهات کرد و گفت: «همانطور که می دانید طرف ارمنستانی در مورد این اصطلاح “دالان زنگزور” بسیار با حسادت و حساسیت رفتار می کند. نمی دانم چرا؟ اما می توانم بگویم که مولف این اصطلاح – البته دور از تواضع است – من هستم!»

الهام علی اف در باره پافشاری اش بر جعل و استفاده از این نام تاکید کرد و گفت: « چرا اسم آن را بطور محض زنگزور گذاشتم؟ چون نخست اینکه، اینجا زنگزور است، نام تاریخی آن است و توپونیم  آذربایجانی است. چنانکه زنگیلان، زنگزور، رودخانه زنگی که ارمنی ها اکنون به آن رازدان می گویند، توپونیم آذربایجانی است، ثانیاً ما به این دالان صرفا به عنوان یک راه آهن نگاه نمی کنیم. هم راه آهن و هم بزرگراه از این کریدور می گذرد.»

علی اف ادعا کرد: « این را هم باید بگویم که در نتیجه تلاش ما این واژه قبلاً وارد فرهنگ لغت بین المللی شده است. همانطور که شما هم اشاره کردید حتی وقتی خبرنگاران خارجی از من سوال می پرسند، از اصطلاح «دالان  زنگزور» استفاده می کنند.

هر بار که این نام را می شنوم، خیلی خوشحال می شوم! و هر بار حدس می زنم که احتمالاً طرف ارمنی (با شنیدن این نام) دوباره سرش را به دیوار می کوبد!! زیرا این نام  در قاموس بین المللی گنجانده شده و البته اجرا هم خواهد شد!! همانطور که می دانید در قالب 3 + 3 – اگرچه جلسه اول جنبه مقدماتی داشت – من مطمئن هستم که در جلسه دوم بحث های اساسی تر، اولاً در مورد گشایش ارتباطات خواهد بود. کاملا معلوم است که هر کشوری از آن بهره مند می شود. ارمنستان هم باید از خصلت های ضد آذربایجانی، اسلام هراسی و ضد ترکی خود دست بردارد. طبیعتاً ارمنستان نیز می تواند از این بهره مند شود!»

گفتنی است جمهوری آذربایجان و روسیه و ترکیه از عنوان «چارچوب 3+3، صرفا برای پیشبرد مقاصد خود استفاده می کنند و در عمل هیچ طرحی با مشارکت تمامی شش کشور موجود در چارچوب 3+3 در نواحی اطراف قره باغ در دستور کار قرار نگرفته است. صرفا  دولت ها و محافل مالی و سرمایه گذاری که خود را شریک باکو در تقسیم غنائم جنگ دوم قره باغ می دانند، در این طرح ها مشارکت داده می شوند!

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا