آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغ

ماجراجویی فرانسه در تحولات قره باغ

رئیس جمهور فرانسه در دیدار با کفیل نخست وزیر ارمنستان در کاخ الیزه مدعی اشغال بخش‌هایی از خاک ارمنستان از سوی نیروهای جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس جمهور فرانسه سه شنبه حین استقبال از کفیل نخست وزیر ارمنستان در پاریس، خواستار خروج نیروهای جمهوری آذربایجای از خاک ارمنستان شد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه هنگام پذیرایی از «نیکل پاشینیان» کفیل نخست وزیر ارمنستان در کاخ الیزه گفت: «نیروهای جمهوری آذربایجان باید قلمرو  ارمنستان را ترک کنند.»

ماکرون افزود: «تعیین مرز بین دو کشور باید منحصراً در چارچوب مذاکره انجام شود و فرانسه آماده تسهیل گفت‌وگوها است.»

ماکرون همچنین خواستار محافظت از میراث‌ فرهنگی مسلمانان و مسیحیان در قره باغ شد. این در حالی است که یک دیپلمات ارشد انگلیس نیز سه شنبه به طرفین توصیه کرد تا نیروهای خود را به مرزهای مشخص شده منتقل کنند.

«وندی مورتون» معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه انگلیس در توییتی در این زمینه نوشت: «عمیقاً نگران تنش‌های مستمر در مرز ارمنستان  و جمهوری آذربایجان هستیم. انگلیس از هر دو طرف می‌خواهد که سریعاً نیروها را به عقب رانده، از اقدامات تشدید کننده و مین گذاری‌های جدید خودداری کرده و بدون تعیین پیش شرط درمورد تعیین مرز، مذاکرات سازنده انجام دهند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا