آذربایجاناخبارعمومی

لزوم اتحاد جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی

دو تن از صاحب‌نظران سیاسی در جمهوری آذربایجان طی گفت‌وگوهای جداگانه ای با اشاره به اهمیت نام‌گذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) بر لزوم اتحاد جهان اسلام با هدف مقابله با سیاست‌های ظالمانه و اقدامات توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، عاکف حیدرلی روز سه‌شنبه  در گفت‌و گو با  خبرنگار ایرنا افزود: روز قدس همچنین روز اعتراض به  اشغال همه  سرزمین های اشغال شده مسلمانان جهان است و لذا این روز جهانی برای ما از  اهمیت خاص برخوردار است.

حیدرلی با اشاره  به طرح های شوم اخیر آمریکا و صهیونیسم بین المللی در زمینه غصب کامل قدس شریف، گفت: امام خمینی ( ره ) بعنوان یک  رهبر و شخصیت دور اندیش متوجه همه این توطئه ها و طرح ای شوم دشمنان  جهان اسلامی بود و بنا بر این مسلمانان را در این ارتباط به  هوشیاری فراخواند.

وی افزود: مقابله با اشغال قدس شریف و دیگر سرزمینهای مسلمانان، پایان دادن به طرح های شوم استکبار جهانی در سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی وحدت و یپکپارچگی جهان اسلامی را ایجاب می کند که امام خمینی ( ره ) نیز همواره بر آن تاکید کرده بود.

حیدرلی با اشاره به جایگاه خاص قدس شریف در جامعه بشری و اهمیت آن برای مسلمانان بعنوان اولین قبله گاه آنان، افزود: جهان  اسلام نباید هرگز غصب قدس شریف توسط یک رژیم غاصب را تحمل کند.

وی اظهار داشت:  امام خمینی (ره ) با اعلام روز جهانی  قدس وظیفه مسلمانان در راه آزادی قدس شریف و نیز دشمنان مسلمانان و جهان  اسلام را به صراحت نشان  داده است و لذا  این روز جهانی نماد آزادی از استعمار و ظلم و مبارزه برای پایان دادن به اشغالگری می باشد.

حاجی آقا  نوری، کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان نیز گفت: امام خمینی ( ره ) بعنوان یک رهبر و  شخصیت تاریخی ایده  های مهم برای جهان اسلام مطرح  کرده است و اعلام هفته وحدت و  روز جهانی قدس توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی برای آینده  مسلمانان جهان از اهمیت  خاص برخوردار است.

وی افزود: روز جهانی قدس توجه همه مسلمانان و انسانهای عدالتخواه جهان را به توطئه های رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم غاصب جلب کرد و نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان در اروپا، آسیا و آفریقا نیز اعتراض خود را نسبت به اشغالگری رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

نوری با اشاره به نگرانیهای جدی جهان اسلامی  از اقدامات خصمانه اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اشغال کامل قدس شریف و شکستن مقاومت  مردم فلسطین گفت: وظیفه همه مسلمانان است تا برای جلب بیشتر توجه جامعه جهانی به مساله قدس و اشغال سرزمینهای مردم فلسطین به دست رژیم صهیونیستی، تلاش های مضاعف از خود نشان دهند و بنا بر این طرح این موضوع در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بسیار مهم است.

 وی اظهار داشت: روز جهانی  قدس تنها مربوط به مساله قدس نیست بلکه نمایش اعتراض به بی عدالتی و ظلم مستکبرین در جهان  هم می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا