آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

قطع مجدد گاز قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان که از سه ماه پیش گذرگاه لاچین یعنی تنها راه دسترسی ساکنان قره‌باغ به جهان اطراف را مسدود کرده است، بار دیگر عرضه گاز به این منطقه را قطع کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمهوری آذربایجان دیروز جمعه عرضه گاز از طریق تنها خط لوله عرضه گاز از ارمنستان به قره باغ را متوقف کرد.

گفته می شود طرف آذری بار دیگر در تاریخ ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) تحویل گاز از ارمنستان به قره‌باغ را متوقف کرده است. از همین رو شرکت «آرتساخ گاز» متعلق به ارمنستان از مصرف کنندگان خواست که قوانین امنیتی را به شدت رعایت کنند.

این نخستین بار نیست که جمهوری آذربایجان عرضه گاز را از طریق خطوط لوله به منطقه قره‌باغ قطع می کند. این اقدام همراه با انسداد گذرگاه لاچین که سه ماه از آن می گذرد، ساکنان ارمنی قره‌باغ را در معرض خطر فاجعه انسانی قرار داده است.

ایروان می گوید باکو با هدف پاکسازی قومی در این منطقه دست به این اقدامات زده و شرایط غیرقابل تحملی را برای ۱۲۰ هزار نفر از ساکنان این منطقه ایجاد کرده است.

شخصیت ها و نهادهای بین المللی بارها بر ضرورت بازگشایی گذرگاه لاچین از سوی جمهوری آذربایجان و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در این منطقه تاکید کرده اند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا