آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومی

قصد ایروان برای سکونت خانواده های ارمنی سرگردان در ارمنستان

ارمنستان قصد دارد 50 هزار خانواده ارمنی سرگردان و پراکنده در سرتاسر جهان را در ارمنستان ساکن کند!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از «نیوز ای ام»، در 20 ژوئیه جلسه با آرتور آلاوردیان، نوبر عفیان، آرام بکچیان و روبن واردانیان مبتکران ” FUTURE ARMENIAN ” در مرکز ابتکارات اجتماعی برگزار شده است. اقدامات آتی ابتکار عمل و پروژه های مورد انتظار مورد بحث قرار گرفته است. در طی این جلسه به شرکت کنندگان اطلاع دادند که حدود 90،000 نفر از 97 کشور در جنبش ” FUTURE ARMENIAN ” شرکت می کنند و آرام بکچیان در مورد برنامه های بازگشت 50،000 خانواده از دیاسپورا به ویژه از ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است.

با توجه به این که جمعیت ارامنه در زمان حاکمیت عشیره حلب (لوون ترپطروسیان) و عشیره قره‌ باغ (روبرت کوچاریان و سرژ سارکسیان) در استان سابق قره‌ باغ به یک سوم و در ارمنستان به نصف کاهش یافته است و ارمنستان جهت تداوم عملیات خرابکارانه و نا امن ساختن منطقه بشدت به سرباز و جنگجویان مزدور نیاز دارد، کشورهای منطقه به ویژه روسیه بایستی نگذارند ارامنه غیر ارمنستانی در ارمنستان ساکن شوند.

برتری نظامی جمهوری آذربایجان قابل توجیه است زیرا پس از اشغال آذربایجان توسط بلشویک‌ ها محال گویچه (استان گغارکونیک ارمنستان ) و محال زنگه زور غربی (استان سیونیک ارمنستان) بطور غیرقانونی به ارمنستان واگذار شده است و همچنین قسمتی از استان سابق قره باغ علیا در اشغال نظامی ارمنستان قرار دارد. واضح است که هرگونه تقویت ارمنستان موجب تقویت غرب، ترکیه و رژیم صهیونیستی در طرف مقابل منجر خواهد شد و این روند خوشایند ایران و روسیه نیست. عاقلانه ترین راه وادار کردن ارمنستان به عقب نشینی از اراضی تاریخی مسلمانان است تا به حضور نظامی قدرت‌ های فرا منطقه‌ای پایان داده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا