آذربایجاناخبار

عزاداری شیعیان جمهوری آذربایجان در سوگ سید الشهدا و یاران با وفایش

عزاداران حسینی در جمهوری آذربایجان شب گذشته با حضور در مساجد و حسینیه ها به یاد شهیدان مظلوم کربلا اشک ماتم ریختند .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در چهارمین شب از لیالی پرسوز محرم ، دوستداران اهل بیت (ع) در باکو و روستاها و بخش های تابعه آن همزمان با دیگر مناطق جمهوری آذربایجان با حضور در حسینیه اهل بیت (ع) ، عشق و ارادت خود را به مولای خود حضرت حسین ابن علی (ع) و یاران با وفایش ابراز کردند.

در این مراسم ، حجت الاسلام و المسلمین ˈسید علی اکبر اجاق نژادˈ نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه سلسله مباحث شب های قبل با استناد به آیات و احادیث معتبر به ذکر ویژگی های عزاداران حسینی پرداخت.

در ادامه مراسم، جوانان و مومنان آذری به سینه زنی پرداختند و همنوا با مداح اهل بیت (ع) با ذکر مصیبت سید الشهدا در سوگ مولای خود و با توسل به شهید خردسال کربلا حضرت علی اصغر(ع) اشک ماتم ریختند.

در پایان این مراسم ، دانشجویان ایرانی دانشگاههای جمهوری آذربایجان در یک اقدام خودجوش و خداپسندانه با پهن کردن سفره احسان و توزیع غذای نذری، عزاداران را میهمان کردند.

در این مراسم معنوی ، علاوه بر سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان ، نمایندگان دیگر نهادهای ایرانی و خانواده های آنان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا