آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومیفیلم

قدردانی ترکیه از امداد رسانی هلال‌ احمر ایران در زلزله این کشور/ ویدیو

رئیس جمعیت هلال‌ احمر ترکیه گفت: کمک‌های دولت و هلال‌ احمر ایران به زلزله‌ زدگان ترکیه را هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «کرم کینیک» در دیدار با پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌ احمر کشورمان در مناطق زلزله‌ زده ترکیه گفت:‌ از کمک‌های خیلی سریع هلال‌ احمر ایران که جزو اولین کشورهای حاضر در مناطق زلزله‌ زده ترکیه بود، قدردانی می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه از نزدیکترین کشورها و همسایه‌ها و جمعیت‌های هلال‌ احمر ایران و ترکیه نیز هر دو عضو نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال‌ احمر هستند. هر زمان که مردم دو کشور، تحت فشار باشند، ما با یک تلفن و در کمترین زمان به کمک هم می‌آییم.

کینیک با تاکید بر اینکه هلال‌ احمر ایران از قوی ترین و برترین جمعیت‌های ملی عضو فدراسیون بین‌ المللی صلیب سرخ و هلال‌ احمر است، افزود: سرعت عمل هلال‌ احمر ایران در امداد رسانی به زلزله‌ زدگان ترکیه بسیار بالا بود و این جمعیت در کشف پیکرهای جان باختگان و نیز نجات افراد محبوس در زیرآوار بسیار موفق عمل کرد.

کینیک با تاکید بر اینکه ترکیه، کمک‌ها و حمایت‌های دولت و هلال‌احمر ایران در این شرایط سخت را هیچ وقت فراموش نمی‌کند، افزود: با وجود اینکه شما درگیر زلزله خوی هستید، کمک های زیادی به مردم زلزله‌ زده ترکیه داشتید و ما از اینکه برادرانی چون شما داریم، شکرگزار خداوند و دعاگوی مردم ایران هستیم.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌ احمر کشورمان نیز در این دیدار با ابراز تاسف از وقوع زلزله مهیب ترکیه و جان باختن شمار زیادی از شهروندان این کشور همسایه گفت: با وجودی که ترکیه در مدیریت این بحران خیلی خوب عمل کرده، ایران از روز اول برای کمک به مردم ترکیه اعلام آمادگی کرد. از طرف رئیس جمهور و ملت ایران به ملت و دولت ترکیه تسلیت می‌گویم. تا زمانی که ترکیه نیاز داشته باشد، در کنار مردم زلزله‌ زده این کشور خواهیم ماند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا