آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغقره باغویژه

فعال فرهنگی جمهوری آذربایجان: ایران تنها کشوری بود که در جنگ اول قره باغ در کنار جمهوری آذربایجان قرار داشت

رامیز ساری اف: ایران تنها کشوری بود که در جنگ اول قره باغ در کنار جمهوری آذربایجان قرار داشت و از هیچ کمکی برای یاری رساندن به مردم آذربایجان دریغ نکرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رامیز ساری اف روز دوشنبه 26 آبان‌ماه در وبینار جهانی پیروان اهل بیت (ع) که با موضوع “بررسی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در خصوص قره‌باغ” برگزار شد گفت: همانطور که می دانید رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به چندین مورد در خصوص مناقشه قره باغ اشاره نمودند که آن بیانات این موارد بود، اولا ارمنستان اراضی جمهوری آذربایجان را اشغال نموده، ثانیا جمهوری آذربایجان حق دارد اراضی خود را از اشغال آزاد کند و ثالثا حضور تروریست ها و جنگ برای منطقه مضر است.

وی افزود: اولین موردی که در بیانات رهبر معظم انقلاب به آن اشاره شد این بود که ارمنستان اشغالگر است. بله، 30 سال پیش پس از فروپاشی شوروی سابق ارمنستان با کمک متفقین خود به بخشی از مناطق جمهوری آذربایجان هجوم آورد و 20 درصد آن را اشغال کرد. در آن زمان تنها کشوری که به جمهوری آذربایجان کمک کرد و در کنار ما قرار داشت جمهوری اسلامی ایران بود. ایران هم به صورت مادی، هم معنوی و هم انسانی از هیچ کمکی برای یاری رساندن به مردم و دولت جمهوری آذربایجان دریغ نکرد.

ساری اف گفت: این سخنانی را که بنده عرض کردم در کتاب های تاریخی نخوانده ام بلکه آن زمان بنده 12 یا 13 ساله بودم و جزو افرادی هستم که کمک های ارسالی جمهوری اسلامی ایران را در مسجد شاه عباس گنجه میان مردم تقسیم کرده ام.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا