آذربایجاناخبارایرانعمومی

فرمانده مرزبانی ناجا: همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در اربعین حسینی قابل تقدیر است

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: همکاری‌های دو کشور همسایه و مسلمان ایران و جمهوری آذربایجان در اربعین حسینی و در گذرگاه‌های مرزی دو کشور قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سردار سرتیپ ستاد احمد علی گودرزی صبح چهارشنبه در جریان بازدید از پل مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه صفر مرزی دو کشور و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استقبال از زوار خارجی اربعین حسینی در مرز آستارا و در ایام اربعین و همچنین ارائه خدمات به آنها جز وظایف ما شیعیان در این مرز پرتردد کشور است و سالیانه مرز آستارا میزبان عده کثیری از این زوار است.

وی با اشاره به همکاری مداوم مرزبانان کشور با مرزبانان جمهوری آذربایجان در بحث اربعین حسینی، افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار زائر خارجی اربعین از مرز آستارا عبور کردند که با استقبال مناسب کشورمان و ارائه خدماتی مثل نوحه‌خوانی و توزیع زیارت نامه امام حسین (ع) به زبان آذری و انگلیسی راهی زیارت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام شدند.

فرمانده مرزبانی ناجا، ادامه داد: با توجه به استقبال و بدرقه شایسته کشورمان از این زوار هر ساله این جمعیت نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده و افزایش ۳۰ درصدی زوار در سال گذشته از این مرز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته‌اش گواه این بحث مهم مذهبی و فرهنگی است.

گودرزی، تصریح کرد: مرزهای جمهوری اسلامی ایران برای همسایگان همواره مرزهای صلح و دوستی بوده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا