آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومیقره باغقفقاز جنوبینخجوان

علی اف از توافق با ارمنستان درباره کریدور زنگزور خبر داد

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به نشست بروکسل، از توافق با ارمنستان بر سر ایجاد کریدور زنگزور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آناتولی، «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد که کشورش با ارمنستان بر سر افتتاح کریدور زنگزور توافق کرده که این مسئله شامل ساخت بزرگراه و خط آهن در کریدور یادشده است.

دفتر ریاست جمهوری آذربایجان در همین رابطه در بیانیه ای اعلام کرد که علی اف با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای خود در مورد دیدار سه جانبه خود با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان و «شارل میشل» رئیس شورای اروپا در مقر این سازمان در شهر بروکسل در بلژیک، گفتگو کرده است.

در این بیانیه آمده است: «رئیس جمهور آذربایجان در دیدار مذکور در مورد آماده سازی برای توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، ارائه پنج اصل مبتنی بر حقوق بین الملل توسط باکو، عادی سازی روابط دو کشور، گشایش کریدورهای حمل و نقل و تعیین مرزها گفت وگو کرده است.»

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: «ارزیابی علی اف از نتایج این نشست سه جانبه، مثبت بوده است.»

شارل میشل نیز در این باره اعلام کرده است که اولین نشست کمیسیون مشترک مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان به زودی برگزار خواهد شد.

وی در بیانیه ای که پس از دیدار روز یکشنبه آنها صادر شد، گفت: «امروز من بار دیگر میزبان علی اف رئیس جمهور آذربایجان و پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بودم. این سومین گفتگوی ما در این قالب بود. ما بر وضعیت قفقاز جنوبی و توسعه روابط اتحادیه اروپا با هر دو کشور تمرکز کردیم.»

پیشتر نیز سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان گزارش داد که نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور در نشستی با حضور شارل میشل و علی اف توافق کردند که مذاکرات در چارچوب مسائل مورد اختلاف در قره باغ را در ماه ژوئیه یا اوت ادامه دهند.

گفتنی است که کریدور زنگزور، مسیری است که جمهوری آذربایجان را از طریق ارمنستان به نخجوان متصل می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا