آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعکسعمومیگرجستان

عقب نشینی الهام علی اف از لحن تهاجمی اخیر خود در قبال ایران/ تصویر

پس از آغاز رزمایش نظامیان ایران در مرز جمهوری آذربایجان، الهام علی اف در مصاحبه با شبکه EFE بدون تکرار اظهارات اخیرش در خصوص ایران، بر لزوم مشارکت همسایگان در تحولات منطقه قفقاز تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رئیس جمهور آذربایجان گفت: «ما از پیشنهاد رئیس جمهور ترکیه در زمینه همکاری منطقه ای «3 + 3» (جمهوری آذربایجان، ایران، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و روسیه)  حمایت کردیم.»

الهام علی اف افزود: «ارمنستان هنوز واکنشی نشان نداده است. ببینید ارمنستان هنوز موضعی غیر سازنده نشان می دهد. با این حال، ما کاملاً از این پیشنهاد حمایت می کنیم. این نه تنها به مسائل پس از جنگ، بلکه به طور کلی به توسعه منطقه ای در منطقه ما کمک خواهد کرد. زیرا اگر ما بتوانیم چنین قالب همکاری را بین شش کشور منطقه ایجاد کنیم، تضمین اصلی در برابر هرگونه اقدام خصمانه جدید خواهد بود.»

وی ادامه داد: «این یک عامل مهم در همکاری های منطقه ای خواهد بود و مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. تنها از طریق گشایش ارتباطات که به شدت توسط آذربایجان ترویج می شود، ما می توانیم فوراً گردش تجارت بین کشورهای منطقه را افزایش داده و ده ها هزار شغل ایجاد کنیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا