آذربایجاناخبارایرانعمومی

عزاداری شیعیان جمهوری آذربایجان در آستارا

دوستداران و عاشقان خاندان نبی مکرم اسلام(ص) جمهوری آذربایجان با حضور در دسته های عزاداری بندر مرزی آستارا به سوگواری پرداخته و به سر و سینه زدند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمع کثیری از اتباع مسلمان جمهوری آذربایجان که طی هفته جاری از طریق مرز زمینی به آستارا سفر کرده بودند،با توقف چند روزه در این شهر مرزی، در آیین مذهبی عاشورای حسینی شرکت کرده و همانند مردم این شهر در غم شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای دشت کربلا به عزاداری پرداخته و یاد سید الشهدا (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش را گرامی داشتند.

برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم در بندر آستارا که دوستدارن زیادی در میان مسلمانان جمهوری آذربایجان دارد، هرساله تعداد زیادی از دوستداران اهل بیت (ع) را به این شهر مرزی می‌کشاند.

بیشتر این عاشقان خاندان نبی مکرم اسلام(ص) که از اهالی مناطق جنوبی جمهوری آذربایجان همچون ماساللی، لریک، گنجه، لنکران و آستارا بوده و همه روزه برای داد و ستد مرزی و خرید کالا به آستارای ایران سفر می‌کنند، با حضور در جمع عزاداران عاشورای آستارا، در سوگ شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اشک ماتم ریخته و به عزاداری پرداختند.

همچنین برای چندمین سال متوالی تعدادی از مساجد مناطق مسکونی شهری و روستایی نزدیک مرز شهر آستارای جمهوری آذربایجان به عزاداری پرداخته و صدای عزاداری آنان از مساجد این مناطق پخش می‌شود به‌گونه‌ای که صدای سوگواری شبانه آنان در مساجد، در مناطق مرزی شهر آستارای ایران نیز شنیده می شود.

گفتنی است، امسال عزادری‌های ماه محرم در شهر مرزی آستارا با حضور مسلمانان جمهوری آذربایجان همراه بود و این زائران با حضور در امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع)، مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی و پیوستن به صفوف عزادران حسینی شور و حال ویژه ای به این آیین‌ها دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا