آذربایجاناخبارایرانعمومی

عدم پای‌بندی جمهوری آذربایجان به تعهدات راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا

استاندار گیلان با اشاره به پروژه‌های مشترک ایران و جمهوری آذربایجان گفت: میزان ۶۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای پروژه بارانداز و بخشی از ریل ایستگاه مسافری و باری جزو تعهدات طرف آذری بوده که تا امروز مطابق زمان‌بندی پیش نرفته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ارسلان زارع بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از بارانداز ریلی آستارا-آستارا در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: آستارا یک شهرستان مهم در استان گیلان است که از لحاظ موقعیت استراتژیک و دارا بودن شرایط مسائل اقتصادی نقش بسیار تاثیرگذاری در توسعه کشور دارد.

وی با اشاره به آغاز طرح‌های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در سال‌های اخیر گفت: بخشی از این طرح‌ها اجراشده و برخی دیگر نیز در دست اجرا بوده که طرح بارانداز ریلی آستارا-آستارا و احداث پل خودرویی آستارا-آستارا از جمله طرح‌های در دست اقدام است.

استاندار گیلان با اشاره به نقش تاثیرگذار شهرستان آستارا در حوزه حمل بار و مسافر و اتصال راه‌آهن آستارا-آستارا به رشت-انزلی تصریح کرد: این پروژه در اولویت برنامه‌های دولت تدبیر و امید است و با انتخاب قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمان‌کار پروژه بحث تملک اراضی آن نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی تخصیص پیدا کرده است.

زارع با اشاره به پروژه‌های مشترک ایران و جمهوری آذربایجان افزود: میزان ۶۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای پروژه بارانداز و بخشی از ریل ایستگاه مسافری و باری جزو تعهدات طرف آذربایجانی بوده که تا امروز مطابق زمان‌بندی پیش نرفته است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به پروژه تعریض جاده آستارا به اردبیل بیان کرد: این پروژه از طرح‌های ادامه‌دار دولت جمهوری اسلامی ایران است که با تقسیم به قطعه‌های چهار کیلومتری و تأمین اعتبارات در دولت دوازدهم این پروژه را در آینده نزدیک تکمیل خواهیم کرد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا