آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

عباس‌زاده مشکینی: لفاظی‌های نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان کهنه و بی‌اثر است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پروژه ایران هراسی مدت‌ها قبل شکست خورده و همسایگان می‌دانند که جمهوری اسلامی هیچ تهدیدی برای آنها نخواهد بود

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمود عباس زاده مشکینی در انتقاد به رویکرد جمهوری آذربایجان در ارتباط با همسایگان به بیان سیاست جمهوری اسلامی ایران در این خصوص پرداخت و گفت: سیاست اصولی ایران به ویژه در دوره دولت فعلی، تقویت ارتباط با همسایگان است که توانسته عملیاتی شود و در پی آن حجم مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به میزان 2 تا 3 برابر افزایش یابد.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تأکید کرد: حضور ایران مقتدر در منطقه نه تنها تهدیدی برای کشورهای همسایه نیست بلکه تضمینی برای امنیت و ثبات آنها است به ویژه اقتدار نظامی ما ادامه ای برای تأمین امنیت این کشورها خواهد بود.

وی در ادامه گفت: لفاظی های نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان کهنه شده و پروژه ایران هراسی شکست خورده است و سایر همسایگان نیز می دانند که هیچ تهدیدی از سوی ایران برای آنها وجود نخواهد داشت.
عباس زاده مشکینی در ادامه با اشاره به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران به حفظ تمامیت ارضی در منطقه قفقاز، عنوان کرد: بر این باوریم که حرمت مرزهای بین المللی باید حفظ شود.
وی افزود: از آنجایی که بیشترین اشتراکات را به لحاظ دینی، زبانی، فرهنگی، اقتصادی و عمران و ساخت و سازهای مشترک با آذربایجان داریم، دشمنانی نظیر رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند این ارتباطات برقرار باشد چرا که امنیت آنها از مسیر ایجاد وحدت میان کشورهای منطقه تأمین نخواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در نهایت ملت ایران و جمهوری آذربایجان با توجه به اشتراکات از این مراحل سخت نیز عبور می کنند، خاطرنشان ساخت: بی سلیقگی برخی عناصر خودفروخته آذربایجانی و لفاظی های آنها جایگاهی ندارد و مانع شکل گیری ارتباطات نخواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا