آذربایجاناخبارایران

عالم برجسته جمهوری آذربایجان: جنایات تکفیری‌ها چهره رحمانی اسلام را هدف گرفته است

عالم برجسته جمهوری آذربایجان گفت: جنایات تکفیری ها چهره رحمانی اسلام را در جهان هدف گرفته است و درصدد خدشه دار کردن اسلام نزد مردم جهان است.
به گزارش فرهنگی مرکز قفقاز حجت الاسلام علی بهشتی از علمای جمهوری آذربایجان در حاشیه اختتامیه کنگره جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه اسلام و در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار کرد: اقدامات داعش چهره رحمانی دین اسلام را در دنیا خدشه‌دار کرده است.

این عالم دینی کشور آذربایجان با تأکید بر اینکه چهره اسلام با آنچه گروه‌هایی مثل داعش معرفی کرده‌اند تفاوت بسیار دارد، گفت: تمام مسلمانان جهان اسلام اقدامات داعش را محکوم می‌کنند.

وی با ییان آنکه برگزاری کنگره جریان‌های تکفیری از دیدگاه اسلام تأثیر به‌سزایی در معرفی چهره‌های افراطی در جهان اسلام دارد گفت: در نشست‌های این‌چنینی علمای جهان اسلام با یکدیگر آشنا می‌شوند و با فراهم آمدن فرصت همفکری، راه برای حل مسائل جهان اسلام هموار می‌شود.

حجت الاسلام بهشتی با بیان اینکه اقدامات تکفیری‌ها در کشورهایی چون سوریه نمادی از جنایت جنگی است خاطرنشان کرد: بدون شک تمام مسلمانان جهان اقدامات این‌گونه گروه‌ها را محکوم می‌کنند.

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا