آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

طعنه رئیس جمهور آذربایجان به کانادا و فرانسه؛ بروید و مشکلات داخلی خود را حل کنید

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با انتقاد از دخالت‌های کانادا و فرانسه در امور داخلی باکو توصیه کرد که سیاستمداران این کشورها مشکلات داخلی خود را حل کنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی این کشور با انتقاد از دخالت‌های کانادا و فرانسه گفت: «بعضی اوقات کشورهایی که در گوشه دیگر جهان هستند اظهاراتی را در رابطه با درگیری قره باغ یا روندی که درجمهوری آذربایجان در حال انجام است، بیان می‌کنند که غیرقابل قبول است. می‌توانم کانادا را به عنوان نمونه بگویم. اخیرا مطلع شدیم که وزارت امور خارجه کانادا بیانیه‌ای در مورد جمهوری آذربایجان و امور داخلی ما صادر کرده است. با چه حقی؟ چه کسی به آن حق داده است؟ آیا این کشور ابرقدرت است و ما نمی‌دانستیم؟ شاید هم دومین ابرقدرت جهان است؟ لوکزامبورگ، ابرقدرت دوم ظاهر شده و ما از آن آگاهی نداشتیم؟ به امور خودتان بپردازید.»

وی ادامه داد: «من اظهارات وزارت خارجه فرانسه را تکذیب می‌کنم. ما بارها خواسته‌های خود را به طرف فرانسوی ابراز کرده ایم که در امور ما دخالت نکنند. بروید و به امور خود بپردازید! نماینده سنای فرانسه وارد ایروان می‌شود و اعلام می‌کند که سنای فرانسه قره باغ کوهستانی را به رسمیت می‌شناسد. هنگامی که ما در این مورد شکایت می‌کنیم، به ما گفته می‌شود که توجه نکنید، این یک نهاد قانونگذار است و منعکس کننده نظرات دولت فرانسه نیست. آیا وزارت امور خارجه فرانسه نیز منعکس کننده مواضع دولت است؟ این بیانیه‌ها چیست؟ بروید و به امور خودتان بپردازید.»

علی اف درباره واکنش جامعه جهانی نسبت به «پارک غنائم جنگی» که اخیراً در باکو افتتاح شد، گفت: «لاک پشت‌های سران کشته شده جنبش ملی الجزایر در موزه‌های فرانسه به نمایش گذاشته شده است. خود را در آینه نگاه کنید. چند بار باید این حرف را بزنم؟ من باید به روزنامه نگاران و سیاستمداران خارجی بگویم که سکوت کنید و به امور خودتان بپردازید. آنها نیز دچار مشکل شده‌اند. آنها در مشکلات خود غوطه ورند و هزاران مشکل دارند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا