آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومیقره باغگرجستان

شوشا؛ میزبان نشست سه‌ جانبه کمیسیون‌های روابط خارجی آنکارا، باکو و تفلیس

هفتمین نشست سه‌ جانبه کمیسیون‌ های روابط خارجی پارلمان های ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان در شهر آزاد شده شوشا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آناتولی، هفتمین نشست سه جانبه کمیسیون‌ های روابط خارجی مجالس ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان در شهر شوشا برگزار شد.

«عاکف چاغاتای کیلیچ» رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه طی سخنانی در این نشست گفت«ترکیه از جمهوری آذربایجان حمایت می کند و اطمینان دارد روابط ارمنستان و باکو به‌ زودی عادی خواهد شد و در منطقه صلح و ثبات پایدار برقرار می شود.»

«صمد سید اف» رئیس کمیسیون امور بین المللی مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز در این نشست سه‌ جانبه از امضاء  توافق صلح میان باکو و ایروان در آینده نزدیک خبر داد.

«نیکولوز سامخارادزه» رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان گرجستان نیز به نقش گروه های دوستی در پارلمان‌ ها و همکاری در سازمان‌ های بین‌ المللی پارلمانی برای توسعه روابط میان سه کشور اشاره کرد.

«سامخارادزه» همچنین درباره اهمیت پروژه های سه کشور در زمینه‌ های انرژی و حمل‌ و نقل مانند باکو- تفلیس- جیحان، باکو- تفلیس- ارزروم و باکو- تفلیس- قارص برای همکاری های منطقه‌ ای صحبت کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا