آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

ششمین سالگرد فاجعه نارداران

عضو جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان در ششمین سالگرد فاجعه خونین نارداران، به اظهار نظر در خصوص این رویداد تلخ پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وصال نادر اوغلو، عضو شورای مدیریت جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان همزمان با ششمین سالگرد فاجعه نارداران مطالبی در این خصوص عنوان کرد.

متن نوشته های وی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ششمین سالگرد فاجعه خونین نارداران را یاد می کنیم. این فاجعه با حروف سیاه در تاریخ آذربایجان نوشته شده است. این فاجعه که توسط دشمنان داخلی و خارجی مردم شکل گرفت، هرگز فراموش نخواهد شد. در این فاجعه 4 نفر از مومنان ما شهید شدند، بسیاری از مومنان تیرباران و زخمی شدند، یک شخصیت مردمی، فرزند روشنفکر مردم، حاج ابوالفضل بنیاد اف 80 درصد سلامت جسمی خود را از دست داد و معلول شد. تعداد زیادی از شخصیت های مذهبی، شخصیت های عمومی و معتقدان نیز دستگیر شدند.

 اگرچه تاکنون اکثر شهروندان دستگیر شده ما آزاد شده اند، اما تعدادی از هموطنان ما از جمله حاج طالع باقرزاده ، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان همچنان به طور غیرقانونی در زندان به سر می برند.

از سوی دیگر پس از فاجعه نارداران، چند تن از والدینی که تحمل زندانی شدن غیرقانونی فرزندان خود را نداشتند، قلبشان ایستاد و جان خود را از دست دادند. همچنین، کودکان خردسالی که تحمل زندانی شدن پدران خود را نداشتند، بیمار شدند، خانواده هایی از هم پاشیدند و نوزادانی  بی پدر و مادر ماندند.

 تمامی اینها برای چه کسی لازم بود؟؟؟ چرا این فاجعه اتفاق افتاد؟؟؟ گناه صدها مؤمن چه بود؟؟؟

 من به مدت 28 روز در بازداشتگاه موقت “اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته” وزارت کشور بازداشت بودم. هرگز آن روزها را فراموش نمی کنم. به خدا قسم که خود را  در آن روزها، اسیر ارامنه می دانستم.

 شش نیروی “اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته” وزارت کشور که به طور غیرقانونی وارد خانه من شده بودند، با قرار دادن نارنجک زیر تختخواب ( به عنوان به اصطلاح کشف سند جرم)، مرا در مقابل چشمان پسر 3 ساله و 10 ماهه ام دستبند زده و به طور غیرقانونی دستگیرم  کردند.

 چه کسی جواب این ظلم ها را خواهد داد؟؟؟

 من فکر می کنم عاملان واقعی این فاجعه باید به زودی شناسایی و بازجویی شوند، دستگیرشدگان از جمله حاج طالع باقرزاده باید آزاد شوند و شکایت های شهروندان ما بخاطر درد و رنجی که کشیده اند، شنیده و رسیدگی شود.

وصال نادر اوغلو

روانشناس اجتماعی

عضو شورای مدیریت جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا