آذربایجاناخبارایرانعمومی

شرکت راه سازی« آذرآوتویول» جمهوری آذربایجان:بخش عمده بزرگراه باکو– مرز ایران آماده بهره برداری است

شرکت راه سازی ‘آذرآوتو یول ‘ جمهوری آذربایجان اعلام کرد: بخش عمده بزرگراه جدید در دست ساخت ‘الت ‘ ( حومه باکو ) – آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران آماده بهره برداری است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت شرکت راه سازی ‘ آذرآوتویول ‘ جمهوری آذربایجان، طول کل جاده فعلی ‘الت ‘ ( حومه باکو ) – آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران ۲۴۳ کیلومتر بوده و پس از استفاده از بزرگراه جدید در دست ساخت این مسیر ۳۸٫۴ کیلومتر کوتاه تر می شود و ۲۰۴٫۶ کیلومتر خواهد شد.
کارهای ساخت و ساز در این بزرگراه جدید چهارباندی در خاک جمهوری آذربایجان در چند بخش مختلف از جمله ‘ینی کند – سلیان ‘ ، ‘سلیان – شور سولو’ ، ‘شورسولو – جلیل آباد ‘ ، ‘جلیل آباد – ماسالی ‘ و ‘ماسالی – آستارا ‘ انجام گرفته است.
افتتاح بخش ۲۳٫۴ کیلومتری ‘ینی کند – سلیان ‘ این بزرگراه جدید و پل ۳۶۳ متری بر روی آن، سال گذشته طی مراسمی با حضور الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان صورت گرفت.
شرکت راه سازی ‘ آذرآوتو یول ‘ برنامه ریزی کرده است ساخت بزرگراه ‘الت ‘ ( حومه باکو ) – آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران را در سال ۲۰۱۸ میلادی بطور کامل به پایان برساند.
در حال حاضر کارهای ساخت و ساز در بخش ‘سلیان – شورسولو ‘ و ‘ شورسولو – جلیل آباد ‘ با سرعت ادامه دارد و ساخت بخش های ‘جلیل آباد – ماسالی ‘ و ‘ماسالی – آستارا ‘ این بزرگراه جدید بطور کامل به پایان رسیده است.
بزرگراه جدید ‘الت ‘ ( حومه باکو ) – آستارت تا مرز جمهوری اسلامی ایران بر اساس وام اختصاص یافته از سوی بانک جهانی، بانک توسعه آسیا و بانک توسعه و مرمت اروپا ساخته می شود.
جاده فعلی از شهرستان سلیان واقع در ۱۱۰ کیلومتری جنوب باکو تا مرز جمهوری اسلامی ایران ساخته شده در دوره شوروی سابق که در مسیر حمل و نقل بین المللی از ایران از طریق آستارا به جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان قرار دارد، یک جاده قدیمی، فرسوده و کم عرض و ناهمواره بوده و مشکلات عدیده ای برای رانندگان کامیونهای فعال در حمل و نقل بین المللی در این مسیر ایجاد می کند.
به گزارش شرکت راه سازی ‘آذرآوتویول ‘ آغاز بهره برداری این بزرگراه علاوه بر تامین حرکت راحت خودرو ها، موجب توسعه گردشگری و کشاورزی و حمل و نقل در این مسیر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا