آذربایجاناخبارعمومی

شرق شناس فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان: پشت طرح معامله قرن سیاست های اشغالگری و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی قرار دارد

کارشناس ارشد انستیتوی شرق شناسی فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان، با بیان اینکه «پشت طرح معامله قرن سیاست های اشغالگری و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی قرار دارد و آمریکا نیز این سیاست را اجرا می کند»، به بی تفاوتی برخی کشورهای عرب منطقه در قبال طرح آمریکایی معامله قرن، اشاره کرد و گفت:کشورهای عربی باید بیش از سایرین برای حل مساله فلسطین فعال باشند.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «صالح دوستعلی اف» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که طرح  «معامله قرن» ارایه شده از سوی رییس جمهوری آمریکا کاملا مطابق منافع رژیم صهونیستی می باشد، افزود: این سند حقوق حقه مردم فلسطین را نادیده می گیرد.

دوستعلی اف اعتراضات  مردمی در کشورهای مختلف منطقه را مورد اشاره قرار داد و افزود: این چنین ابتکارهایی نه تنها  به حل مناقشه فلسطین کمک نمی کند بلکه به تنش در منطقه خاور میانه دامن می زند و اعتراضات اخیر در منطقه هم نشانگر این واقعیت است.

وی طرح «معامله قرن» را جزو سیاست های غیر عادلانه دولت آمریکا در عرصه بین المللی و واشنگتن را حامی عمده اسراییل معرفی کرد و تلاشهای یک جانبه آمریکا برای حل مناقشه فلسطین را غیر قابل قبول خواند.

دوستعلی اف افزود: این مناقشه و سایر مناقشات در جهان از جمله مناقشه قره باغ باید با حضور فعال مجامع بین المللی بصورت عادلانه حل و فصل شود.

به گفته کارشناس ارشد انستیتوی شرق شناسی جمهوری آذربایجان برخی کشورهای عربی سعی دارند از دخالت در این مساله خودداری کنند و عده ای از این کشورها نیز تحت تاثیر خود آمریکا قرار می گیرند در حالی که کشورهای عربی باید بیشتر از همه در حل بحران فلسطین  فعال باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا