آذربایجاناخباراردبیلارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

سیدحسن عاملی: انگلیسی ها جرات گفتن اینکه قره باغ متعلق به جمهوری آذربایجان است را ندارند

خطیب نماز جمعه اردبیل با اشاره به اتهامات سخیف وزیر خارجه انگلیس علیه ایران گفت: قوانین بین الملل را ما نقض کرده ایم یا شما که بیست و پنج سال است در گروه مینسک جرأت گفتن این حقیقت را ندارید که قره باغ مال جمهوری آذربایجان است و ارمنی ها غاصب هستند و باید از اراضی جمهوری آذربایجان بیرون بروند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حضرت آیت الله سید حسن عاملی در بخشی از خطبه های نمازجمعه عنوان کرد: وزیر خارجه انگلیس می گوید «ایران به مبانی بنیادین نظام بین المللی مبتنی بر قانون، احترام لازم را بگذارد. موارد نقض قواعد بین الملل توسط ایران، تخطی های جزئی نیستند بلکه نقض جدی و نظام مند و فعالیت های ثبات زدایی هستند که حاکمیت قانون در جامعه بین الملل را تضعیف می کند».  این سخنان وزیر خارجه یک دولت خبیثی است که اگر کسی آن ها را نشناسد خیال می کند که اینها مجسمه قانون هستند. باید از آنها پرسید ایران کدام قانون بین المللی مصوب در سازمان ملل را نقض کرده است؟ از آنها باید پرسید اینقدر که سنگ دفاع از یک رژیم عقب مانده قرون وسطایی را به سینه می زنید، آیا ملت مظلوم یمن که ابتدا به سکون مورد حمله عربستان واقع شدند حق دفاع ندارند؟ از آنها باید پرسید ثبات منطقه را ایران به هم زده یا عربستان که ابتدا به یمن هجوم برد؟ تاکنون با سلاح های شما سه هزار بیمارستان و هزار مدرسه در یمن بمباران شده است آیا حیا نمی کنید باز از نقض قوانین بین المللی توسط ایران صحبت می‌کنید؟

وی ادامه داد: قواعد بین‌المللی را ما نقض کرده ایم یا شما که با دادن سلاح به یک حکومت خونخوار باعث شده اید که پنجاه هزار یمنی که ده هزار آنها زن و کودک هستند جان خود را از دست بدهند. قواعد بین المللی را ما نقض کرده ایم یا شما که به عربستان حق دفاع می دهید ولی برای یمنی ها که ابتدا کننده جنگ نبودند حق دفاع نمی دهید؟ آیا ثبات منطقه را ایران به هم ریخته یا شما که خودتان اقرار کردید که با مسافرت به ۶۰ کشور داعش را درست و به سوریه سرازیر کردید؟ آیا اگر داعش به سوریه حمله نمی کرد در سوریه ۴۰۰ هزار نفر کشته می شد؟

 وی افزود: قواعد بین‌المللی را ایران نقض کرده یا شما که مخوف ترین سلاح ها را به عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی می فروشید اما می گویید ایران حتی یک میخ نباید داشته باشد؟ قواعد بین المللی را ایران نقض کرده یا شما که جرأت بیرون آوردن فیلم مسیر حرکت پهپادهای یمنی به آرامکو را ندارید؟ شما که از حاکمیت قانون در جامعه بین الملل صحبت می کنید باید توضیح بدهید با کدام قانون بین الملل به سوریه وارد شدید؟

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: قواعد بین الملل را ما نقض کرده ایم یا شما که یکی از رجال سیاسی انگلستان اخیرا گفت ما از اول اشتباه کردیم در خاورمیانه کشوری به نام رژیم صهیونیستی درست کردیم؟ قواعد بین المللی را ما نقض کردیم یا شما که بر جنایات ۷۰ ساله رژیم صهیونیستی چشم بسته و بلکه دو آتشیه از آن ها حمایت هم می کنید؟ قواعد بین المللی را ما نقض کرده ایم یا شما که به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی به عراق وارد شدید و یک و نیم میلیون انسان جان خود را از دست دادند و آخر سر اعلام کردید که اشتباه کردیم و خدا ما را خواهد بخشید و همین اشتباه را در لیبی مرتکب شدید و هزاران انسان بی گناه را کشتید؟

وی اظهار داشت: آمار ها نشان می دهند که ۱۶۰ هزار عراقی مبتلا به سرطان ها و تومورهای بدخیم هستند. آمریکا در جنگ عراق، ۴۰ نقطه عراق را به اورانیوم ضعیف شده و مواد شیمیایی و میکروبی آلوده کرده و لذا از هر هزار نوزاد، ۹۵ نفر از آنها با مشکلاتی چون نقص در خلقت یا بیماری های خطرناک همراه است. ساندی تایمز می نویسد «تصاویری از این بچه ها در اختیار دارد که امکان نشر آنها نیست چون بسیار رقت آور هستند بچه ای با سه سر، بچه ای با یک دست و بچه هایی که مغز و نخاع آنها تعطیل است».

وی بیان کرد: قوانین بین الملل را ما نقض کرده ایم یا شما که بیست و پنج سال است در گروه مینسک جرأت گفتن این حقیقت را ندارید که قره باغ مال جمهوری آذربایجان است و ارمنی ها غاصب هستند و باید از اراضی جمهوری آذربایجان بیرون بروند؟ و بالاخره حاکمیت قانون در جامعه بین الملل را شما نقض کرده اید که با حرف های بی اساس به شعور اهل دنیا اهانت می کنید و مردم را احمق به حساب می آورید!

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار داشت: معیارهای دوگانه در دنیا غوغا می کند و انسان ها را نسبت به صلح و آینده جهان بدبین ساخته است. آمریکا و اروپا نسبت به اشغال کریمه، آبخازیا و اوستیای جنوبی توسط روسیه حساس هستند و تحریم ها بر علیه روسیه وضع می کنند اما نسبت به اشغال قره باغ توسط ارمنی ها و اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی هیچ اعتراضی ندارند بلکه حمایت هم می کنند. قوانین بین‌الملل را ما شکسته ایم یا شما که بمب های شیمیایی را در جنگ تحمیلی را در اختیار صدام قرار دادید؟ جنگ تحمیلی بعد از ملاقات وزیر دفاع آمریکا در بغداد با صدام شروع شد. ما جنگ تحمیلی را از آمریکا می دانیم. آمریکا دستور داد و اروپا با تمام توان در تجهیز صدام وارد میدان شد. جنگ فعلی آمریکا با ما همان جنگ هشت سال دفاع مقدس است. کسی که در هشت سال دفاع مقدس با ما جنگ می کرد دقیقا همان کس، باز به جنگ ما آمده است. صدام ظاهر قضیه بود و پشت صحنه آمریکا بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا