آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومیقره باغ

سوء استفاده از نتایج جنگ قره باغ؛ نزدیکی هرچه بیشتر به رژیم جنایت پیشه صهیونیستی

فاضل غضنفر اوغلو مصطفی، نماینده ترکیه گرا و نورچی مجلس جمهوری آذربایجان پیشنهاد احداث پارک دوستی رژیم صهیونیستی، ترکیه و پاکستان را در باکو ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ینی مساوات، فاضل مصطفی با محتمل دانستن شروع مجدد جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: « در جنگ 44 روزه مشخص شد که چهار دولت در مقیاس بزرگ تری به جمهوری آذربایجان کمک کرده اند. ترکیه، اسراییل و پاکستان! بعضا در رسانه های اجتماعی رویکرد های به ناحق علیه این دولت ها مشاهده می شود. ما باید از این کار جلوگیری کنیم. پیشنهاد می کنم یکی از پارک های بزرگ باکو به نام پارک دوستی ترکیه، اسراییل و پاکستان نامگذاری شود و پرچم هایشان در این پارک نصب شود.»

فاضل مصطفی همچنین پیشنهاد کرد برای نوری پاشا، فرمانده قشون متجاوز اعزامی عثمانی به باکو در سال 1918، در باکو مجسمه ای نصب شود!

همچنین ینی مساوات در مطلبی تحت عنوان «روز گشایش سفارت آذربایجان در اسراییل دور نیست»، نوشت: « آذربایجان در اسراییل که حمایت خود را در جنگ 44 روزه از آذربایجان دریغ نکرد، سفارت ندارد. این مساله بارها بیان شده و عامل و مشکل اصلی در این مورد نیز ایران معرفی شده است. »

ینی مساوات افزوده است: « باید شفاف بیان کرد که باکو با اطمینان در این باره که تهران حساسیت نشان خواهد داد، برای گشایش سفارتمان در اسراییل اقدام نکرده است. اما، آذربایجان پس از جنگ قره باغ، در حال ایجاد واقعیتی جدید است و به علت این که دوستان و همکاران واقعی و کشور های صادق به خود را کاملا آشکار کرده است، زمان گشایش سفارت در تل آویو فرا رسیده است. نه تنها زمانش رسیده، بلکه خیلی هم دیر شده است. مفسران سیاسی هم بارها گفته اند که بخاطر گشایش سفارت آذربایجان در اسراییل، ایران هیچ ایرادی نخواهد گرفت! بخصوص، ارمنستانی که به ایران خیلی نزدیک است، سفارتش در اسراییل فعال است و تهران نیز بخاطر این به ایروان هیچ اعتراضی نمی کند. گرچه آذربایجان در خصوص گشایش سفارت در اسراییل تاخیر کرده است، قصد دارد طی سال 2021 نمایندگی های تجاری و گردشگری در اسراییل که دارای موقعیت دیپلماتیک هستند، دایر کند. در این باره، بخش مطبوعاتی وزارت خارجه اسراییل گزارش داده است. »

عاصم ملازاده، نماینده مجلس و رییس حزب اصلاحات دموکراتیک در این باره گفت: « گشایش نمایندگی های تجاری و گردشگری تصمیم مثبتی است و امیدوارم که سفارت نیز گشوده خواهد شد. ما با اسراییل در زمینه تجارت و سایر بخش ها و بخش سازمان های غیردولتی، همکاری های مهمی داریم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا