آخرین اخبارآذربایجاناخبارترکیهعمومیقره باغقره باغ

سفر وزیر حمل و نقل ترکیه به جمهوری آذربایجان برای کریدور زنگزور

وزیر حمل و نقل ترکیه در سفر به جمهوری آذربایجان با الهام علی اف دیدار و در خصوص کریدور جدید بین دو کشور که از زنگزور و نخجوان عبور می‌کند، گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری تسنیم، عادل کارا اسماعیل اوغلو وزیر حمل و نقل و زیر ساخت ترکیه امروز یکشنبه در سفر به جمهوری آذربایجان با الهام علی اف دیدار و گفتگو کرد.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در این دیدار با اشاره اینکه صنعت حمل و نقل همواره در راس برنامه های باکو قرار داشته، اظهار داشت: بعد از جنگ قره باغ، خط آهن باکو- تفلیس-قارص اهمیت ویژه ای برای ما دارد.

وی افزود: این منطقه در کریدور شرق-غرب نقش مهمی ایفا می کند. در سالهای اخیر، حجم تجارت عبوری از این کریدور افزایش چشم گیری یافته است. اما پس از جنگ دوم قره باغ، یک کریدور جدید به نام زنگزور به کریدور قبلی افزوده شده و ما برای فعال شدن آن کریدور تلاش می کنیم. در سطح بین المللی، این کریدور به نام کریدور زنگزور مشخص شده است. این کریدور، بین ترکیه و آذربایجان یک رابطه جدید شکل خواهد داد.

کارا اسماعیل اوغلو نیز در این دیدار با بیان اینکه تک تک پروژه های ما به مرحله عملیاتی خواهند رسید، اظهار داشت: برای خط ریلی نیز کار می کنیم و رئیس جمهورمان را نیز در جریان قرار داده ایم. به ویژه پروژه های نخجوان- قارص و قارص-آرال-دیلوجو را به پایان رسانده ایم. این پروژه ها را در قالب یک برنامه آماده خواهیم کرد تا در خاک نخجوان یک کریدور جدید ریلی شکل بگیرد.

در پایان این دیدار، اسماعیل اوغلو شمشیری را به الهام علی اف پیشکش کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا