آذربایجاناخبارعمومی

سفر شهرداران و مسئولان دوازده شهر رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان

شهرداران و مسئولان دوازده شهر رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان سفر می کنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز،خبرگزاری آذرتاج به نقل از انجمن به اصطلاح دوستی جمهوری آذربایجان – رژیم صهیونیستی، «آذیز»، نوشت؛ در این هیات آرکادی پومرانس، شهردار ماآلوت تارشیخا، خواو تساباری، شهردار کیریات اکرون و نیز قائم مقام ها و معاونان شهرهای کیریات یام، کیریات بیالیک، کارمیل، خولون، آشدوت، عکا، سدروت، آشکیرون، میگدال امک حضور دارند.
انجمن «آذیز» افزوده است: این هیات در مناطق مختلف جمهوری آذربایجان از آثار تاریخی و معماری و فرهنگی و همچنین «مرکز حیدر علی اف» در باکو و کنیسه های موجود در باکو و قبا و «قیرمیزی قصبه»، روستای محل سکونت یهودیان در قبا در شمال جمهوری آذربایجان و مزار شهدا و قبرستان مفاخر و قبر حیدر علی اف در باکو دیدن می کند.
هیات مسئولان شهری رژیم صهیونیستی همچنین با مقامات جمهوری آذربایجان و اعضای گروه دوستی مجلس این کشور با رژیم صهیونیستی دیدار می کند. شماری از روزنامه نگاران و فعالان در امور فرهنگی نیز این هیات را همراهی می کنند.
لو اسپیواک، رییس «آذیز» به سایت «اوخو» گفت: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی دارای ۶۷ شهر است، سفر هیات شهرداران و معاونان شهرداران ۱۲ شهر مناطق اشغالی به جمهوری آذربایجان خیلی مهم است. شهرداران و معاونان در واقع پاهای سیاست رژیم صهیونیستی محسوب می شوند. آنها به همراه فواد مرادوف، رییس کمیته امور دیاسپورای جمهوری آذربایجان، میکائیل جباروف، وزیر مالیات و رییس کمیسیون مشترک جمهوری آذربایجان – رژیم صهیونیستی، روشن رضایف، رییس کمیته امور آوارگان و مهاجران و رهبران جمعیت های یهودی جمهوری آذربایجان از مرکز حیدرعلی اف و مجلس جمهوری آذربایجان دیدن خواهند کرد. این هیات همچنین از آثار تاریخی قوبوستان و معبد آتشگاه و قبا و قیرمیزی قصبه دیدن می کند. ما همه ساله در آستانه عید یهودی «سوکت» مراسم های فرهنگی ویژه ای در جمهوری آذربایجان اجرا می کنیم که امسال این جشن همزمان با سفر شهرداران اجرا خواهد شد. این هیات با برندگان مسابقه شعر «نسیمی – ۶۵۰» (۶۵۰ سالگی عمادالدین نسیمی، شاعر و عارف نامدار ایرانی که در جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی بطور تحریف شده معرفی می شود) دیدار خواهد کرد و در موزه مجلس جمهوری آذربایجان نیز کنسرت آناتولی کوگان، از هنرمندان صهیونیستی برگزار خواهد شد. همچنین تلاش می شود در این سفر سند خواهرخواندگی قبا و «ماآلوت – تارشیخا» امضاء شود.

لازم به ذکر است، روابط دیپلماتیک میان باکو و تل آویو در سال ۱۹۹۲ پس از استقلال جمهوری آذربایجان با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد و اکنون جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی از همکاری گسترده ای به ویژه در عرصه های اقتصادی و نظامی برخوردار هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا