آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

سفارت روسیه در تهران: خدمه نفتکش انگلیسی توقیف شده در سلامت کامل هستند

 سخنگوی سفارت روسیه در تهران اعلام کرد: خدمه تانکر نفتکش انگلیسی توقیف شده توسط ایران در سلامتی کامل هستند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، خبرگزاری دولتی تاس روز یکشنبه به نقل از سخنگوی سفارت روسیه در تهران بدون ذکر نام وی نوشت: دیپلمات‌های روسی به تلاش برای برقراری تماس با خدمه روس نفتکش استنا ایمپرو ادامه می‌دهند.
مقام روس گفت: ما موفق شدیم با رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه ایران در شهری که نفتکش توقیف شده است، تماس برقرار کنیم.

به گفته وی همه خدمه کشتی در عرشه آن باقی مانده‌اند و تحقیقات پیرامون کشتی ادامه دارد.
سخنگوی سفارت روسیه به نقل از مقام وزارت خارجه ایران ادامه داد: خدمه نفتکش در تمام نقاط کشتی آزادانه رفت و آمد می‌کنند و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: در همین حال مطابق معیارهای بین المللی کشتیرانی، تا پایان مراحل مربوطه (تحقیقات)، خدمه اجازه ترک کشتی را ندارند.
مقام روس خاطرنشان کرد: وضع سلامتی خدمه کشتی خوب است و هیچ چیزی زندگی آنها را تهدید نمی‌کند. ما در تماس با شرکای ایرانی هستیم و برای تماس با خدمه روسی تلاش می‌کنیم.
عصر جمعه ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به‌ علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا