آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

سرکنسول ایران در نخجوان؛ تجار برای همکاری با طرف های خارجی برنامه بلند مدت داشته باشند

 سید احمد حسینی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان روز چهارشنبه تاکید کرد : تجار برای همکاری و تعاملات با کشورهای همسایه و همجوار نگاه و برنامه های بلند مدت داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب افزود، اعتمادسازی و اطیمنان بخشی در امر تجاری و تعامل مشترک با طرف های خارجی مهم ترین ویژگی برای دوام و بقای بلند مدت مناسبات است و تجار و بازرگانان باید دیدی درازمدت در این زمینه ها داشته باشند.

سرکنسول ایران در جمهوری خودمختار نخجوان تصریح کرد: باید بر روحیه کسب سود کوتاه مدت و مقطعی فایق آمد و به گونه ای رفتار کرد که طرف مقابل درک کند با شریکی قابل اطمینان روبرو است که منافع او را در نظر گرفته و با صداقت با او رفتار می کند.

وی ادامه داد، اگر دقت کنیم کشورهای که توانستند موقعیت برتری در عرصه تجارت و اقتصاد جهانی به دست آوردند به این نکات توجه کرده و اصل حفظ و رضایت مشتری را نصب العین فعالیت  های خود قرار داده اند.

حسینی با تاکید بر این که جمهوری خودمختار نخجوان یکی از حوزه های است که استان آذربایجان شرقی می تواند در آن نقش آفرینی خوبی داشته باشد، افزود؛ طرف های تجاری در این استان می توانند توسعه مناسبات فیمابین را در دستور کار جدی خود قرار دهند و امکان مشارکت و همکاری های همه جانبه ای را جست و جو کنند.

سرکنسول ایران در نخجوان با اشاره به دیدار و مذاکرات اخیر خود با مسوولان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی افزود: شایسته است این استان در بین دیگر استان های کشور با توجه به همجواری و نزدیکی با جمهوری خودمختار نخجوان سهم بیشتری از بازارهای منطقه را در اختیار بگیرد.

حسینی با اشاره به این که استان آذربایجان شرقی همکاری های خوبی با کشورهای مختلف در منطقه و خارج از آن دارد، تاکید کرد : امروز پیوند زدن نهادها و بنگاه های تجاری و فراهم کردن انتفاع متقابل اهمیت یافته و در اولویت دارد.

وی ادامه داد، هم پیوندی در حوزه اقتصاد عامل اطمینان بخش در روابط است که دو طرف با مشارکت، علاقه خاص خود را برای تعمیق تعامل دوستانه نشان می دهند و آن هم باعث می شود تا مردم هر دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان از پیامدها و آثار و برکات آن بهره مند شوند.

سرکنسول ایران در جمهوری خودمختار نخجوان اظهار داشت: در کنار اشتراکات دینی، فرهنگی،  زبانی و سنتی، ایجاد پیوندهای اقتصادی و زبان و فهم مشترک در مراوده و همکاری در این زمینه از اهمیت خاص برخوردار بوده و رسیدن به این نقطه مستلزم گفت و گو و درک طرف مقابل از نیات خود است.

حسینی تصریح کرد : واقعیت این است که با وجود اشتراکات، مردم دو سوی مرز از سیستم و بینش خاصی در مراوده و انجام تجارت برخوردارند و گاهی عدم توجه به این تفاوت ها باعث برداشت های خاص و  سوء تفاهم ها می شود و بنا بر این برای برقراری روابط پایدار و مستحکم لازم است همفکری و گفت و گوهای زیادی صورت گرفته و منطق رفتاری هر یک مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

 وی در پایان اضافه کرد: تجار و طرف های تجاری در ایران در صورت رعایت این نکات می توانند بسترهای یک همکاری پایدار، منطبق با انتفاع و سود دو طرف و زمینه همگرایی و همکاری طولانی مدت طرفین را فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا