آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومیناردارانویژه

سخنران مراسم نکوداشت شهدای نارداران در اردبیل: عشق به امام حسین(ع) حد و مرز ندارد

حجت الاسلام سید احمد سعادتی روز پنجشنبه در مراسم چهارمین سالگرد نکوداشت شهدای مقاومت جهان اسلام با محوریت « شهدای نارداران » جمهوری آذربایجان در مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) اردبیل گفت: هیچ کس نمی تواند در مقابل اندیشه امام حسین (ع) بایستد زیرا عشق به امام حسین(ع) حد و مرز ندارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این مراسم حجت الاسلام سید احمد سعادتی با اشاره به حوادث نارداران در تاریخ ۵ آذر ماه ۱۳۹۴ و حمله پلیس باکو به عزاداران حسینی گفت: نمی توان در مقابل اندیشه امام حسین(ع) ایستاد و اگرچه حاکمان بعضی از دولت ها انسان های مومنی را با اتهامات واهی روانه زندان می کنند، ولی این را بدانند هم اکنون دنیا با عشق به امام حسین (ع) می نگرد. وی تصریح کرد؛ آیا می شود این شور و شوق عظیم مردمی را نسبت به امام حسین (ع) نادیده گرفت و آنان را در زندان قرار داد و یا نیست و نابود کرد. استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: تضییقات صورت گرفته بر علیه دینداران جمهوری آذربایجان با هدایت و نقشه‌های رژیم صهیونیستی در این کشور بوده و این رژیم کودک کش  می‌خواهد جمهوری آذربایجان را نیز به فساد بکشاند.

حجت الاسلام سعادتی گفت: در هر نقطه‌ای از جهان مردمی مورد ظلم واقع شوند ما واکنش نشان می‌دهیم، نمی‌شود در شهر شیعه بیایند از مقابل مسجد پرچم امام حسین(ع) را جمع کنند و  مردم عزادار را به گلوله بسته و به شهادت برسانند و سپس به آن ها اتهامات ناروا نسبت دهند. در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت حاج عبدالله داداشی و کربلایی سجاد هژبری در وصف شهدای نارداران  مرثیه سرایی نمودند که با استقبال حاضرین  مواجه گردید.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۵ آذرماه سال ۱۳۹۴ مصادف با ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ در آستانه اربعین حسینی در حمله نیروهای پلیس به مردم عزادار در قصبه نارداران چهار نفر از شیعیان این منطقه به نام‌های فرائیل بنیاداف، سروان اسکندراف، رافائیل بنیاداف و اکبر بابایف به شهادت رسیدند و بیش از ده تن مجروح شدند. در این حادثه، جمع زیادی از اسلام‌گرایان از جمله حجت‌الاسلام «طالع باقر زاده» رهبر جنبش اتحاد مسلمانان و ۱۶ تن از فعالان شیعیان جمهوری آذربایجان به بهانه‌های واهی دستگیر و پس از محاکمه‌های صوری و ساختگی به زندان‌های بلند مدت محکوم شدند که هر سال مراسم نکوداشت شهدای این حادثه در شهرهای مختلف ایران اسلامی از جمله اردبیل برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا