آذربایجاناخبارایرانعمومی

رییس مرکز مطالعاتی «اتنوگلوبوس» جمهوری آذربایجان: اقدام آمریکا علیه ایران موجب افزایش تنش در منطقه می شود

رییس مرکز مطالعاتی «اتنوگلوبوس» جمهوری آذربایجان تاکید کرد: دولت آمریکا با تشدید تحریم ها و تصمیم گیری در خصوص تمدید نشدن معافیت برای خریداران نفت ایران نمی تواند به هدف خود برسد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، «گلناره اینانج»، افزود: تاکنون اغلب کشورها تحریم های آمریکا علیه ایران را نادیده گرفته بودند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
به گفته رییس مرکز مطالعاتی «اتنوگلوبوس»، ممکن است برخی کشورها تحت فشارهای آمریکا عقب نیشنی کنند، ولی خریداران عمده نفت ایران حاضر نیستند از این تصمیم کاخ سفید پیروی کنند.
اینانج با اشاره به این که جوامع یهودی و کلیسای انجیلی آمریکا در رسیدن «دونالد ترامپ» به قدرت در این کشور نقش مهمی ایفا کردند، گفت: ترامپ نیز در مقابل سیاست تامین منافع این محافل را در پیش گرفته است.
به گفته اینانج، اقدام آمریکا علیه ایران موجب بی ثباتی در بازار جهانی نفت و همچین افزایش تنش در منطقه می شود.
وی همچنین با اشاره به این که آمریکا در سیاست خارجی خود در اغلب موارد قوانین بین المللی را نادیده می گیرد و با توسل به زور و خشونت برای تامین منافع اش اقدام می کند، افزود: چنین سیاستی موجب بروز یک هرج و مرج در نظام بین المللی می شود.
رییس مرکز مطالعاتی «اتنوگلوبوس» همچنین تاثیر منفی تحریم های آمریکا به شرایط زندگی مردم ایران و نقض حقوق آنها را مورد اشاره قرار داد و گفت: آمریکایی ها و آن کسانی که درباره حقوق بشر دم می زنند این واقعیت را بیشتر نادیده می گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا